Det här är Fredrik.

Det här är Fredrik, en trasdocka. Men inte vilken trasdocka som helst utan en docka som jag lekte med som liten och även min pappa. Pappas mormor eller farmor (kommer inte ihåg vilket^^) gjorde Fredrik till honom när han var liten, så den är ganska nött och lite ihopsydd här och var. Byxorna som han har på sig har jag sytt idag, originalbyxorna har nämligen kommit bort någon gång genom åren så han har varit byxlös ett tag stackarn^^. Den röda jackan är original och någonstans vet jag att det finns en blå stickad mössa med en röd toffs till honom. Jag tror att mössan ligger i någon av mina leksakslådor på mina föräldrars vind så den kommer väl fram någon gång i framtiden när jag ska ha egna barn. Och när jag får det så ska de också få leka med Fredrik, fast inte när de är för små för jag är väldigt rädd om honom och vill inte att han ska förstöras mer än nödvändigt. Btw så älskar jag de broderade fräknarna i hans ansikte^^

Har ni någon/några gamla leksaker som gått i arv i familjen?


Kommentarer
Postat av: vita_margarita

Jag har dockkläder som jag ärvt efter mamma. Lekte med dem som liten, min dotter lekte med dem och sedan....vem vet?

2011-09-13 @ 13:28:28
URL: http://vitamargarita.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0