Julmarknad på osterian

Den 10/10 kl 10.00 öppnades dörrarna för årets julmarknad på Falbygdensost i Falköping. Det är så mysigt att gå omkring där inne och kika, smaka på ost och lukta på alla godsaker^^ Jag och mamma åkte in dit idag och kikade lite och det lär nog bli fler besök innan jul om jag får bestämma!

Utmed vägen sitter den här tomten på en mjölkpall.



På taket står tomten i skorstenen och vinkar.



Mamma.



Inne i butiken där julstämningen är hög! När man kliver innanför de här dörrarna är det som att komma till en helt annan magisk och fantastisk värld!




Så fin gammal kassaapparat.



En vit jul.



Det finns massa fina leksaker i gammaldags stil att köpa, tex de här gunghästarna i trä.



En luftballong.




På loftet ligger en tomte och sover.




Färgglada julgransdekorationer.




Pippi^^



Grodor <3
Jag har faktiskt flera grodor i min gran^^



Små dvärgar eller tomtenissar



Superfin karusell!!!



Fler fina leksaker och dekorationer



Fina hus och andra byggnader med belysning.



En himlans massa olika ostar.
Jag smakade på flera sorter, så gott!



Vackra burkar.


Praliner i alla dess sorter.





Glögg, karameller och annat gott.



Söta små burkar med mintpastiller och annat godis.




Smultron Puss-dricka



När vi handlat klart besökte vi toaletten innan vi for iväg.


Här står jag nöjd och glad med dagens besök och köp.


Kommentarer
Postat av: jenlen

mm det är riktigt mysigt där , vill med dit igen fans lite till jag velat köpt :)

2011-10-14 @ 22:33:34
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: My

Massa mums och trevligt! :)

2011-10-15 @ 10:31:22
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Vad mycket fint!

2011-10-15 @ 11:32:50
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0