Girlang

Ikväll har jag suttit och pysslat med lite julpyssel.
Jag fick ett ryck att göra mig en sådan där girland i papper som man alltid hade i granen förr, de hade de i alla fall i Bullerbyn kommer jag ihåg^^Det är ju ett väldigt enkelt pyssel och jag kommer ihåg att vi gjorde sådana här när jag gick i förskolan också.
Allt man behöver är ett limstift och papper av något slag, jag har använt silvrigt presentpapper köpt på Ö&B.
Sedan klipper man till remsor som är ca 1cm tjocka och 10-15cm långa, beroende på hur stora ögglor du vill ha.
Sedan är det bara att börja limma ihop dem till en lång kedja.




Jag hängde girlangen i dörröppningen till sovrummet så länge.
Vi får väl se om den får hänga kvar där eller om den hamnar i granen när dem kommer in.
Jag kan ju alltid göra en till om jag har svårt att bestämma mig^^




Vad tycks?


Kommentarer
Postat av: Sara

Snyggt :)

2011-12-13 @ 22:06:16
URL: http://sarungen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0