Semesterresan del 5

När vi varit vid Borgholmsslottsruin en stund så åkte vi vidare norr ut på Öland.
Vi tog en snabb titt utanför solliden där vi såg bland annat det här trädet.
Ser ni vad det ser ut som? Japp, en elefant^^





Massa fina väderkvarnar överallt..



Sedan kom vi fram till den efterlängtade glassgården som jag såg så mycket fram emot att besöka.
Glassgården är en jätte mysig restaurang som serverar superfina glassmenyer.





Själva restaurangen var en ombygd lada, jättemysigt.



Glassen vi beställde ur menyn har kommit in.



Christer beställde den här tallriken innehållande: en brownie, grädde, hjortronsylt med sirap, mini mashmallows, en chokladbit och tre sorters glass.



Här är min sockersöta supertjejiga glass innehållande: grädde, strössel, minimaränger i olika färger, chokladglass, polkagrisglass, daimglass, mjukglass med chokladsås, en klubba och två chokladstänger. Suuuupergod!!!



Efter glassen blev det en tur till några loppisar, det var väldigt dyrt på Öland tyvärr så blev inte så mycket handlat faktiskt.


Sen bar det av hemåt, vi stannade på en pizzeria utanför Vetlanda för att käka och få en paus från allt bilåkande och sen körde jag därifrån och hem.



Nu längtar jag till nästa års semester!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0