Detaljer i Almas rum

Idag har jag och Alma haft en liten fotoshoot. Vi har nämligen fotat årets julkort. Det blev sååå fint!! Längtar så tills de dimper ner i brevlådan så jag får se dem. Hoppas de som får ett julkort tycker att det är lika fint som jag gör^^ När julkorten var tagna fotade jag några av mina favoritdetaljer i Almas rum. Tänkte filma någon dag också så ni får se helheten. Men jag väntar tills det inte är så grått och mulet ute för jag vill ha så bra ljus som möjligt.
 
 
Klänningarna hade jag som liten.
 
 
Disney-tavlan är köpt på loppis för 5kr och bilen lekte jag med som liten.
 
 
Bambi-gardinen är sydd av ett tyg jag köpt på loppis för 15kr.
 
 
Pompoms och fjärilar som hänger över skötbordet.
 
 
Den lilla giraffen köpte jag när Alma låg i magen. Tavlan bredvid är ett tidningsurklipp med reklam för Indiska med kattungar som jag satt i en ram.
 
 
 
Radion är köpt på Claesohlsons, boken köpt på loppis för 10kr och skorna har Almas farmor virkat.
 
 
Plåtväskan och speldosan är loppisfynd för 5kr/st.
 
 
 
Brio leksakerna fick jag som liten och dockan heter Fredrik och var min pappas. 
 
 
Husburken i plåt är ett loppisfynd och Dumbo-tavlan är en plansch köpt på Ö&B satt i en svart fotoram.
 
 
Byrån var i furu så den har jag slipat och målat om.
 
 
 
 
Himmelsägen är en spetsgardin köpt på loppis.
 
 
 
Massa loppisfyndade böcker och en plåtburk det varit kex i.
 
 
Elefanten Nils är köpt på en hantverksmässa.
 
 
 
Filten med mormorsrutor hade Christer när han va liten.
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilket fint rum! :-)

Svar: Tack snälla! 😄
Johanna

2014-10-14 @ 05:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0