Gravidvecka 26

Då kan vi bocka av ännu en vecka i kalendern för idag kliver vi in i vecka 26. 
 
 
Det känns som att det hänt ganska mycket sen senaste veckan, kanske inte fysiskt men mentalt.
Det var nog först igår kväll när jag lg i soffan och bebisen bökade runt där inne som mest som jag insåg att shit, jag kommer inte att vara gravid för alltid. Snart har vi en bebis här!! Det är så stort att det nästan inte går att förstå. Men snart så är all den där längtan och drömmen verklighet! <3
 
En annan sak som jag insett under de senaste dagarna är att jag snart kommer ha två läckande bröst och bli tvungen att sova med både bh, inlägg och handdukar om jag förstått det rätt. Det känns ju inget vidare men jag antar att det ingår..
Vad har ni för erfarenhet av det här? Läckte ni mycket? Bara i början eller under hela tiden som ni ammade?
 
Och en annan sak som jag funderat på är det här med amningsbh. Hur vet jag vilken storlek jag ska ha?!?! Alla säger ju att man sväller upp jätte mycket efter förlossningen och jag som redan svällt tre bh storlekar, hur ska detta gå?! Tänk om jag köper flera bh:ar och så är de för små sen!! Eller det kanske inte ens kommer finnas någon i min storlek! Jag är ju så himla smal runt, när jag kikat runt på nätet är den största kupan med 70 i omfång en F och det är ju vad jag har nu!? Kommer jag bara att kunna ha sådana där mjuka sportbh:ar?
Åh, ångest och förvirring hejsan!!!
Ska ta upp det här med barnmorskan vid nästa besök nu på torsdag!!
 
Annars då?
Foglossningen känns inte av så mycket längre (ta i trä).
Halsbrännan är fortfarande hemsk på kvällarna men jag överlever.
Täppt i näsan blir jag bara när jag ligger på höger sida så det är tur att vänster sida är den jag brukar sova på^^
Jag har fortfarande ett himla sug efter frukt och Loka crush citron är min senaste last, sååå god!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mitt tips ang amningsbh är att några veckor innan beräknat datum prova en bh. Får du utan problem in handen (lägga den på bröstet) så ska den passa sen. Det har en expert sagt på tv, 😉 det funkade bra för mig. 😃
Jag läckte JÄTTEMYCKET men jag gav mig oftas den på att brösten skulle få vila på natten och sov utan bh... Ja, jag ångrade det varje gång. Lakan som luktar sur mjölk är ingen hitt 😜 men handduk är nog bra, kanske plastad frotté?
Jag hade förresten mjölkuppsamlare i bh:n. Och dem blev ju fulla snabbt. Ibland i bilen (när vi pjte och sambon körde) tex när det var svårt att amma, matade jag sonen genom att ta en sån där spruta man får för att ge barn penicillin. Då tog jag mjölken från uppsamlaren direkt! 😊Sonen fick penicillin som nyfödd så vi hade fått en bunt med sprutor. Toppengrej till mkt!

2014-05-13 @ 20:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0