Johannas adventskalender Lucka 10

God morgon! 
Bakom dagens lucka gömmer det sig ett tips.
Nu i juletid är det ofta väldigt mycket som rör i huvudet på en och samma gång och man blir lätt virrig och glömsk. Den här tiden på året är tyvärr den tiden då flest bränder i hemmet sker, ofta på grund av att man glömt blåsa ut ett ljus. 
Men det är ju så mysigt med det där ljusskenet, det är ju en stor del av julstämningen. Men, då kanske det räcker att ha levande ljus på bordet, där du sitter och istället köpa batteridrivna ljus att ha i fönstret eller i ljuslyktan på golvet? Så har i alla fall jag gjort. Inte i första hand för att jag tror att jag kommer glömma ljusen, utan för att jag har djur som rör sig både på golvet, bänkar och i fönster och som kan bränna sig eller välta ner ett ljus. Nästa år när Alma går kommer det kännas ännu viktigare att inte ha en massa levande ljus som hon kan komma åt, men man vill ju som sagt fortfarande ha det stämningsfulla ljuset.
Såhär ser det ut i min stora lykta på golvet i hallen.
 
Ljusen finns att köpa som 2-pack på Rusta för 59kr. Men de finns även i andra butiker som tex Ö&B. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Såna där ljus är perfekt! Speciellt om man vill ha ljus där man inte alltid har uppsikt. Jag vill gärna ha ljus i trappen bland annat samt på en bänk där vi har snedtak så ett vanligt ljus blir för nära = för hett på taket. Då är dessa kanon! Har önskat mig såna i julklapp :)

2014-12-10 @ 15:49:30
URL: http://www.cochise.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0