Marshmallow Chocolate Cookie

Idag har jag bakat en ny sorts kaka som jag sett att många gjort det senaste.
De var goda, men inte himmelska. Det positiva var att de gick snabbt att göra. Perfekt när man är nybliven mamma och inte har så mycket tid mellan amning och blöjbyten^^
Vill ni baka dem så kommer receptet här:
 
 
Du behöver:
  • 8 marshmallows
  • 2 ägg
  • 1 1/2 dl kakao
  • 115g rumsvarmt smör
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 1 tsk bikarbonat
  • 5dl vetemjöl
  • 2dl strösocker + 1dl strösocker att rulla kakorna i
  • 1 dl farinsocker
  • 1 tsk salt
Gör såhär:
  1. Sätt ugnen på 200 grader
  2. Klipp marshmallowsen i 3 delar så du får 24 bitar
  3. Blanda smör, farinsocker och strösocker
  4. Tillsätt ägg, kakao, salt, vaniljsocker och bikarbonat och blanda väl
  5. Tillsätt vetemjöl lite i taget
  6. Rulla 24 runda bollar, tryck in en marshmallowbit i varje boll, platta till dem lite och rulla i strösocker
  7. Grädda i mitten av ugnen i ca 5 minuter

Kommentarer
Postat av: Susanna Maria J

Alltså denna underbart läskande kaka ska jag prova mig på att baka! Ha en fin helg :)

Svar: Gör det. Detsamma till dig! :D
Johanna

2014-08-29 @ 18:19:17
URL: http://oslofru.com/
Postat av: Sarah

De låter gott :)

2014-08-30 @ 14:28:19
URL: http://CheerSarah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0