Hemtrevnad

Nu när skänken har kommit på plats känns lägenheten ännu mer hemtrevlig. Det känns som att det var just det som saknades för att lägenheten skulle kännas som ett hem. Nu trivs jag på riktigt.
Fast jag vill fortfarande flytta till hus så snart som möjligt^^ haha Så pengasparandet och spaningen efter det perfekta hemmet fortsätter.
Fast nu känner jag inte att jag behöver stressa utan det kommer när det kommer, och den känslan är himla skön.



Skänken fick sin plats i det lilla området när man kommer in i vardagsrummet, mellan dörren till köket (den till vänster) och ingången till sovrummet (till höger).


Påfågelfjädrarna som hänger över skänken fick jag som en gåva av en man för några år sedan som var stamgäst på ett cafe jag jobbade på en sommar. Den här mannen födde upp kalkoner och påfåglar på sin gård. Ibland så tappade de några fjädrar och då tog han med dem till mig^^



Ljusstakarna har jag köpt på en loppis för 10kr styck.



I skåpet har jag ställt min Disney-julservice som jag velat ha sen jag var liten och såg den i ett reklamblad. Så fort jag flyttade hemifrån började jag köpa delar till den och just nu väntar jag på en kandelaber och en burk med lock som det var lite extrapris på om man beställde dem i somras.


Kommentarer
Postat av: Anette

Så kul att läsa din blogg. Ger även ider om hur jag skulle kunna göra hemma =)

2011-08-26 @ 11:05:06
Postat av: KNORKAN - Inredning och skönhet

Tack :) Åh så fint!

2011-08-26 @ 12:46:07
URL: http://knorkan.blogg.se/
Postat av: yasmine modell mamma och fru

fint

allt bra med dig? kram

2011-08-26 @ 12:48:27
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: tack för en söt kommentar ! hoppas du fortsätter kika in på min blogg, sådana som du ger mej vilja att fortsätta uppdatera flitigt :) fint du har hemma !

2011-08-30 @ 11:45:11
URL: http://annaahellgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0