Första dagen på det nya året

Det nya året började på bästa möjliga sätt. Sovmorgon för hela familjen med en super glad bebis som fick komma upp i vår säng och ligga och mysa en stund innan vi gick upp. 
Till frukost åt vi pannkakor med glass och grädde. Sedan fick lillan bada och hon sparkade riktigt ordentligt med benen idag så det skvätte vatten överallt^^ 
Efter badet plockade jag undan alla kläder som Alma vuxit ur och lade dem i papplådor för förvaring i vindsgarderoben. Det var lite känslosamt faktiskt. Det var ju inte längesedan jag plockade fram allt och tvättade upp det och nu skulle det plötsligt packas undan igen. Man insåg liksom att hon aldrig kommer att vara sådär liten igen. Och hur mycket och snabbt hon faktiskt vuxit. Min lilla lilla tjej. Jag är glad att människobebisar inte utvecklas lika snabbt som katter eller hundar för då hade hon varit redo att flytta hemifrån vid det här laget! Ja, mycket tankar blev det när jag satt där på golvet och vek alla små kläder och lade ner dem i lådorna. 
Sen var det dags för lunch, det blev korvstroganoff och sedan började jag 
plocka ner julpyntet, ja jag har faktiskt tröttnat på det nu. Det är så mörkt och murrigt med allt rött så nu ville jag ha fram alla mina ljusa och våriga pastellfärger på gardiner och övrig inredning. 
Granen får dock vara kvar ett tag till...
 
Alma har varit jätte pratig idag och tjattrat riktigt ordentligt. Jag tror dessutom att hon är inne i en tillväxtperiod igen för hon äter gröt med väldans god aptit och vill helst amma med max 2,5 timmars mellanrum. Så förhoppningsvis kommer hon ha gått upp lite mer tills vi ska tillbaka till bvc för vägning om 2 veckor. Ja hon hade ju förresten gått upp lite dåligt sedan sist så nu ska vi ge gröt 2 ggr om dagen och så ska jag amma så fort hon visar tecken på att hon vill äta. Men hon är ju väldigt aktiv och ligger ju inte stilla precis utan sparkar och vrider på sig från sida till sida hela tiden så hon gör nog åt en massa energi också. Dessutom är ju jag väldigt liten och vägde knappt 9 kilo när jag var 1 år så hon har ju inte så mycket att brås på från min sida^^ 
När vi var på bvc i tisdags på 4,5 månaders kontroll så vägde hon 5750g. Men hon hade vuxit lika mycket som innan på längden, så hon har väl sin pappas kropp, lång och smal. 
Vi skulle iaf testa att mata så ofta som möjligt och se om det gör n¨gon skillnad eller om det bara är så att hon är liten rent genetiskt, vilket jag tror att hon är. 
Nej nu hamnade jag på ett sidospår, det var ju inte det jag skulle berätta om utan om vad vi gjort resten av dagen, vilket inte är särskilt mycket faktiskt. Nu på kvällen åt vi pizza, som säkert 90% av svenska befolkningen gjort idag^^ Sedan har jag satt upp en lampa som vi köpte på Gekås i helgen. Jag ville ha något nytt över soffbordet, den vi hade där innan köpte jag på Ikea när jag flyttade hemifrån så jag var lite trött på den nu. Den kommer i alla fall hamna inne i lekrummet sen när vi gjort iordning där. Ni ska få se bilder på den nya lampan i morgon om jag hinner.
 
Vad har ni gjort denna första dag på nya året?
 
 

Kommentarer
Postat av: carina Hermansson

Hej ja har fikat med evelina o claes o tittat på tv kram

2015-01-01 @ 22:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0