En febrig helg

Hej!
Igår fick Alma sin första feber. Först hade hon 38,4 grader som gick ner till 37,5 när jag ammat henne och som höll sig där hela dagen. På kvällen hade hon 38.1 och sedan gick det ner till 37,5 igen innan läggdags. Stackars liten har väl fått ett släng av min hemska förkylning. Men hon sov gott hela natten i alla fall så det var skönt.
 
Jag däremot vaknade strax innan midnatt av att det kändes som att huvudet skulle sprängas. Det bara small till verkligen. Så Christer fick hämta alvedon och vatten och jag bara satt och skakade och grät för det gjorde så fruktansvärt ont. Ett tag kändes det verkligen som att jag var på väg att dö. Men så satte jag mig upp och andades lite som man fick lära sig inför förlossningen och då lättade trycket i huvudet efter en stund och jag kunde somna.
 
 
När vi vaknade i morse så ammade jag Alma och sedan låg vi och myste en lång stund. Det är så himla mysigt nu när hon tar tag i ansiktet på en och gosar in sig nära nära. Älskade lilla unge <3 Sen gick jag upp och tog en morgonpromenad med Spike och då låg Alma kvar och myste med pappa. 
När jag kom in ordnade jag med frukost så sen var det bara för dem att komma ner och sätta sig. En mysig söndagsfrukost vid köksbordet hela familjen. 
 
 
Alma åt gröt och vi åt annat gott^^
 
 
 
Resten av dagen har vi inte gjort så mycket. Alma har varit lite kinkig till och från, antagligen på grund av att hon inte är helt kry. Hon blev till och med ledsen när hon badade vilket hon älskar i vanliga fall! :(
Så vi har tagit det lugnt, lagat mat, myst och vilat en massa. Hoppas att hon inte blir sämre utan att hon slipper må så dåligt som jag gjort. men idag känns det tack och lov mycket bättre, efter en hel vecka som varit otroligt påfrestande påde fysiskt och mentalt. Det är så jobbigt när huvudet vill men kroppen inte orkar. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0