Choklad fudge brownie

Igår hade jag med mig en brownie med fudgetopping till mammaträffen. Den blev super god så jag tänkte dela med mig av receptet.
 
 
Du behöver:
 
Till brownien: 
* 150g smör
* 2,75dl strösocker
* 1,5dl kakao
* 0,5tsk salt
* 1tsk vaniljsocker
* 2 ägg
* 1dl vetemjöl
* 1dl minimarshmellows
 
Till fudgen:
 
* 150g mörk choklad
* 1,5dl vispgrädde
* strössel
 
Gör såhär: 
 
1. Sätt ugnen på 160 grader
2. smöra kanterna på en form, ca 20x20 cm med avtagbara kanter och lägg ett bakplåtspapper i botten.
3. Smält smöret.
4. Häll socker, vaniljsocker, salt och kakao i en bunke och häll över det smälta smöret. Rör ihop.
5. Blanda sedan i mjölet och äggen ett och ett. Rör sist ner minimarshmellowsen i smeten och häll sedan upp smeten i formen.
6. Grädda i mitten av ugnen i ca 30 min.
Under tiden gör du fudgen. 
7. Koka upp grädden, dra kastrullen från plattan och rör ner den hackade chokladen. Rör tills all choklad smält och ställ sedan åt sidan. 
8. När kakan är klar låter du den svalna innan du häller på fudgen, obs! ta inte ut kakan ur formen!
9. Ställ in kakan i kylen så fudgen stelnar innan du tar ut kakan ur formen och serverar den. 

Kommentarer
Postat av: Oslofru

Ooooh så gott <3

2015-01-09 @ 12:39:35
URL: http://www.oslofru.com
Postat av: Bella

Mums!!

2015-01-09 @ 13:43:41
URL: http://rememberthiis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0