Allt och lite till

 
Att vara småbarnsmamma och sjuk är då inte lätt! Jag är så otroligt tacksam för att inte både jag och Alma är sjuka. Otroligt tacksam för att jag fått ett barn som oftast är glad och lättroad. 
 
Jag vaknade i natt och hade feberfrossa, svettades och skakade av köld omvartannat. Jag gick upp och tog en alvedon och gick sedan och lade mig igen, bävade inför morgonen. Hur skulle jag orka en dag till med den här envisa förkylningen som bara blir värre och värre?! Det onda i halsen har försvunnit men det har satt sig i näsan och i höger öga som är alldeles svullet och rinnigt, ja jag ser ut att ha haft sju svåra år typ.. 
 
Morgonen kom, Christer åkte till jobbet och jag försökte tänka positivt fast jag inte hade någon som helst ork i kroppen. Men så tittar jag på Alma som ligger intill mig och tittar tillbaka på mig med sina stora blå ögon, sträcker ut sina händer mot mig och i det ögonblicket känner jag att jag orkar vad som helst. För dig orkar jag allt och lite till. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0