Inte som jag tänkt mig

Gårdagen blev inte alls som jag tänkt mig. Vi hade tid på bvc på förmiddagen, sedan hade jag tänkt gå till affären, dammsuga, laga mat och tvätta men så blev det inte.
Vi gick upp vid 9 och åt frukost, sedan tog vi en promenad med Spike och knallade sedan iväg mot bvc vid 11.
 
Allting gick jätte bra på bvc, med Alma iaf. Annat var det med mamman.
Alma hade gått upp 356g, från 3104g till 3460g. Mammas och pappas duktiga tjej!! <3
Nu behöver jag inte längre väcka henne var tredje timma utan hon får äta när hon vill. Så himla skönt!!
2,5 cm längre hade hon blivit och är nu 50,5cm och huvudomfånget har vuxit från 33cm till 35cm.
Så det fanns ingenting att påpeka utan hon växer som hon ska.
 
När hon var färdigundersökt så låg hon på skötbordet och jag skulle klä på henne när jag kände hur det blev helt snurrigt, kallsvettig och alla ljud lät som i en burk så jag sa att nu måste jag sätta mig ner.
Blodsockerfall.
Jag brukar få det någon gång per år, senast var i våras när jag var på banken. Så himla typiskt.
Barnmorskan fick iaf ropa på några kollegor som kom med saft och frukt och så fick jag lägga mig på en brits medans hon höll Alma. Barnmorskan sa sen att hon såg att jag tappade all färg men att det var hmla bra att jag känner innan jag svimmar att det är på väg så jag hinner sätta eller lägga mig ner. Mitt i alltihopa ville Alma självklart ha mat så jag fick ligga där och amma medans de tog blodprover och kollade blodtrycket.
Sedan vägrade de låta mig gå hem själv så jag fick ringa min pappa som jobbar natt, så han fick komma och hämta upp oss och köra oss hem. Det var som barnmorskan sa en himla tur i oturen att jag fick mitt blodsockerfall när jag var kvar där och inte på vägen hem. Usch vad otäckt! Jag vill inte ens tänka på vad som hade kunnat hända!
Så nu får den här mamman skärpa till sig och se till att äta och dricka ordentligt. Det är svårt att hinna med sig själv när man har en nyfödd, men att riskera att svimma när jag tex går i trappan, bär Alma eller liknande är inget alternativ så nu är det banne mig skärpning!!
 
 
Gårdagens Alma innan vi gick till bvc.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0