BVC update

Idag har vi varit på bvc för mätning och vägning. 
Alma följer sin kurva jätte bra.På fredag blir hon fyra veckor och vägde idag 3690g en (ökning på 230g sedan förra veckan). Hon är nu 51,5cm (har alltså vuxit 1cm sedan förra veckan) och huvudomfånget är 35,5cm (0,5cm större än förra veckan). Barnmorskan gjorde även ett 4-veckors test och kollade hur hennes blick följde ett föremål och Alma följde det jätte bra. Mammas duktiga tjej <3 Om två veckor är det dags för en ny barnläkarundersökning. Ska bli spännande att se hur mycket hon utvecklats tills dess. Det går ju så himla fort allting! Hon är mycket mer vaken om dagarna nu, vilket är roligt men samtidigt är det svårt att underhålla en fyra veckors bebis som bara vill bli buren och gungad hela tiden^^
Jag tror jag ska investera i en ordentlig bärsele faktiskt. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Knyt-an.se har bra bärselar. Där köpte jag min manduca. Jättenöjd! :-) betydligt bättre än tex babybjörn som man bara får ont i axlarna av. Litet tips kan vara att låna av någon och prova innan du köper. :-)

2014-09-12 @ 09:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0