Bvc besök & 6-veckors kontroll

När min mormor och moster åkt hem var det dags för oss att knalla iväg till bv för 6-veckors kontroll. 
Idag har vi haft riktigt kyligt höstäder så både vantar, mössa och halsduk fick plockas fram ur garderoben och Alma blev nedbäddad i min lillasysters gamla pås-overall. 
 
 
 
 
Allting såg jätte bra ut.
Alma har dessutom gått upp 360g på bara 6 dagar. Både jag och barnmorskan blev riktigt chockade! Men hon trodde att det kunde bero på att jag slutat dricka mjölk och att hennes mage är lugnare nu och att hon inte bajsar lika mycket. Hon får med andra ord behålla det hon får i sig. 
Nu väger hon 4245g och är 53,5cm lång. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0