20 sanningar

Tjugo sanningar om mig utmaningen sprids på bloggar och instagram, jag har inte blivit utmanad men tänkte ändå göra en egen variant här på bloggen.
 
 
1. Jag är väldigt självständig och vill helst göra saker själv så det blir gjort så som jag vill. 
2. Jag har hemska komplex för mina bröst. Tycker för övrigt att de flesta brösten är fula. Speciellt stora. Små fasta bröst ska det vara isf!
3. Jag tycker att korv är så jävla äckligt! Det finns två sorters korv som jag kan äta utan att få kväljningar och det är bullens pilsnerkorv och scans ost- och baconkorv. 
4. När jag äter lök blir jag alldeles snorig och mina ögin kliar och blir rinniga.
5. Vi har köpt vårt hus genom auktion hos kronofogden. 
6. Christer hade inte ens sett husets insida när vi köpte det. Jag och min far var här på visningen som höll på under 45 minuter, mitt i vintern och det fanns varken el eller vatten i huset så vi fick gå runt med ficklampa.
7. Apor är de äckligaste djuren jag vet. Shimpanser och Orangutanger är så obehagliga..
8. Jag har en förmåga att alltid tappa bort det ena örhänget  ett par. Just nu har jag inte haft örhängen  på flera veckor eftersom jag inte hittar något komplett par^^
9. Jag har aldrig rökt eller snusat. Inte ens testat.
10. Jag är inte rädd för att säga vad jag tycker och tänker och låter inte någon trampa på mig.
11. Om jag vill ha någonting ser jag till att skaffa/få det. På ett eller annat sätt. Dock alltid på ett schysst sätt!
12. Jag sätter oftast andras välbefinnande framför mitt eget. 
13. Jag hatar när folk drar fram saker och inte ställer undan efter sig. Som tex när Christer dricker kaffe i vardagsrummet och inte tar med sig koppen när han går ut i köket igen utan låter den stå. Baaaah!!! 
14. Jag hatar alla typer av sport. Jag är verkligen helt ointresserad. Fotboll är bland det barnsligaste jag vet, vuxna mäniskor som jagar en boll liksom. Lägg av!! 
15. Jag har aldrig och kommer aldrig att dricka kaffe.
16. Jag hatar bedövningssprutan man får hos tandläkaren, så om jag måste laga ett hål så tar jag hellre smärtan en stund än att låta dem stoppa in den där stora sprutan i käften på mig. 
17. Jag mår illa av tanken på att det finns folk som skaffar barn av fel anledning. Tex för att slippa jobba, plugga osv. Det finns så många som inte borde ha barn och de skaffar hur många som helst medan det finns människor som verkligen skulle bli fantastiska föräldrar men inte kan få barn. Att livet är så orättvist gör mig så arg!
18. Jag har uppnått alla utom ett av mina mål i livet. Jag har hittat mannen i mitt liv, blivit mamma, köpt hus och har en chihuahua. Det enda som återstår på min checklista är att besöka Disneyworld. 
19. Jag tycker att färdigmat och halvfabrikat är jätte äckligt. Lukten av mamma scans köttbullar ger mig kväljningar.
20. Jag tycker att det är jätte jobbigt med fulla människor, speciellt när de blir som en helt annan person när de är alkoholpåverkade. Jag kommer antagligen inte att dricka någon alkohol mer, iaf inte förrän Alma är vuxen. Alkohol och barn hör verkligen inte ihop. Jag vet att man inte får tala negativt om alkohol för det hör ju till att ta ett glas vin till maten eller ta en nubbe på midsommar osv. Men jag tycker bara att det är en dålig ursäkt. Midsommar, valborg, jul och nyår än minst lika roliga utan alkoholen. Och kan man inte ha roligt utan alkohol bör man nog söka hjälp. Sedan vet jag att många bara tar ett glas för att de tycker att det är gott, och fine, gör du det. Men jag tyck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0