Gravidvecka 29 - Massa tankar och känslor!!

Börjar med att säga att ni får nöja er med några grumliga mobilbilder i det här inlägget för batteriet till systemkameran sitter på laddning. Så kan det va ibland^^
 
Ännu en vecka har gått och det är nu bara 11 veckor kvar till bf.
Börjar bli lite stressad över allt som ska hinnas med måste jag erkänna, men jag måste skärpa till mig och tagga ner. Det är ingen katastrof om inte allting blir gjort (trots att man har vissa personer i sin närhet som gnäller på en). Det är mitt och Christers liv, VÅRT hus och VI som måste prioritera det som är viktigt för oss. Och just nu känns det som att prio ett är att ta det lugnt för min del och inte stressa upp mig, en stressad mamma ger ett stressat barn har jag hört och det vill vi inte! Jorden kommer inte gå under om inte allting blir gjort. Dessutom är det ju semester snart och då kan man fixa halva dagen och ta det lugnt den andra halvan. Men nu när både jag och Christer jobbar måste vi få ta det lugnt vissa dagar när vi kommer hem, annars kommer det bara bli kaos alltihopa och så ska det inte va. De ska ju va kul att fixa med sitt hus och boa till bebisen för bövelen! Så, nu har jag fått ur mig det^^ Skönt!
 
 
Vad har hänt rent graviditetsmässigt sedan förra veckan då?
  • Jag tycker att magen har sjunkit lite, förut stod den mest rakt ut men nu hänger den lite mer.
  • Jag blir mer och mer känslig och lättirriterad märker jag. Känslorna ligger verkligen och bubblar uppe vid ytan. Jag vill typ gråta hela tiden. Gråta för att jag får kritik, gråta för att jag är trött, gråta för att jag är lycklig, för att jag ser någon hemsk film, för att någon lagt upp ett klipp om djurmisshandel på facebook och så vidare.. gråten är väldigt nära till hands med andra ord och för att slippa gråta snäser jag ofta mot folk istället.
  • Just nu känner jag bara att jag vill bli lämnad ifred med mitt liv och min familj. Jag vill bara få vara i min lilla bubbla och vara lycklig. Ligga i soffan och kramas, prata med magen och känna på bebisens sparkar, äta god mat, ta en promenad med Spike och bara få vara. Den här tiden försvinner ju så himla fort, och vet ni vad, den kommer aldrig tillbaka! Jag kommer bara att vara gravid för första gången en gång och det är just nu! Så den tiden vill jag faktiskt ta tillvara på och njuta av. Hinna känna efter vad det är som händer med kroppen och lära känna den lilla människan som ligger där inne.
  • Jag och Christer har pratat lite om vad för saker vi vill föra vidare till barnet när det kommer till värderingar och uppfostran. Det vi framför allt vill fokusera på är allas lika värde. Oavsett vad du har för hudfärg, klädstil, kön, ålder, frisyr, arbete osv. Något som vi båda känner att vi inte fått med oss hemifrån utan fått inse på egen hand. Har tänkt skriva lite om detta men det får bli i ett annat inlägg, känner redan att det här inlägget blir väldigt långt! ^^
  • I övrigt mår jag faktiskt bra, inga krämpor har blivit värre utan det flyter på som innan.
Ni som ännu inte gissat på födelsedatum, vikt, kön och längd på bebisen får jätte gärna lämna en kommentar här: http://joherman.blogg.se/2014/may/nere-pa-tvasiffrig-nedrakning.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0