Gravid vecka 30

Nu närmar det sig verkligen med stormsteg. Redan vecka 30! Det känns så overkligt.
Det mesta inför bebisens ankomst är fixat nu. Det som kvarstår att göra är:
  • Hämta spjälsäng och lite andra småsaker på vinden hos mina föräldrar.
  • Installera pelletsbrännaren till pannan.
  • Renovera barnrummet.
  • Inreda barnrummet.
  • Köpa amningsbh.
  • Packa BB-väskan.
  • Få upp ett räcke i trappan.
  • Tvätta upp alla bebiskläder.
Ja det är väl det viktigaste och det borde hinnas med tycker jag. Har ju semester om fem veckor också så bara bebisen håller sig där inne i minst 7 veckor till så skall nog allt vara klart^^
 
Har ni några tips på annat som är bra att tänka på att få gjort innan bebisen kommer?
 
 
Hur mår jag då?
Jo bara bra tack^^
Det är lite jobbigt när det blir ordentligt varmt och fötterna blir ömma när jag stått upp på jobbet hela dagen. Så det är väldans skönt att kunna lägga upp benen i soffan en stund när man kommer hem. Men i övrigt mår jag fint. Har lite halsbränna vissa kvällar och blöder näsblod vissa mornar men annars har jag inget att klaga på.
 
Bebisen sparkade förresten Christer i huvudet häromkvällen, två gånger dessutom^^ haha
Jag satt i soffan och tog igen mig och bebisen var alldeles lugn så jag antar att den sov. Så kom Christer och sa till bebisen att vakna och sedan lade han huvudet mot magen för att se om han fick någon respons och det fick han i form av två jätte sparkar! haha Sedan började hela magen vibrera så bebisen fick nog ett litet utbrott där inne. Inte så konstigt kanske, det hade jag också fått om någon väckte mig bara sådär^^
 
 
Klänningen köpte jag på Gekås i Ullared i lördags och jag fullkomligt älskar den! Har inte gillat långklänningar innan eftersom jag är så kort och tycker att jag ser ännu kortare ut när man inte ser benen, men den här tycker jag är underbar!

Kommentarer
Postat av: Sara

Installera babyskyddet i bilen vore bra att göra några veckor i förväg ;)
Sen kan jag tipsa om att laga storkok innan o frysa in en massa rätter, så himla skönt att slippa stå o laga mat när man är nyförlöst o trött. Visserligen finns det ju en pappa som kan laga mat oxå men här skulle det bli väldigt enkel o enformig mat isf ;)

Svar: Matlådor, bra tips där!!! Tack :D Ja om Christer skulle laga mat blir det makaroner, panpizza och piroger :P haha
Johanna

2014-06-10 @ 10:20:57
URL: http://sarungen.blogg.se
Postat av: Emma

Vilken underbar klänning! Sitter perfekt runt magen ju hihi.

Svar: Tack! Ja jag verkligen älskar den!
Johanna

Postat av: Madde

Åh vilken fin klänning! Jag är också kort (159cm) och har inte trott att jag passat i långklänning eller långkjol. Men efter att ha provat så skulle jag kunna bo i det, så himla skönt ju! :D

Svar: Tack! Ja jag har tänkt likadant, är bara 158cm så då är vi nästan lika korta^^ hihi Men nu när jag hittat den här klänningen så är jag helt omvänd.
Johanna

2014-06-10 @ 15:13:01
URL: http://www.cochise.se
Postat av: Hanna

Du är sjukt snygg i klänningen!!!! :D Nu är du ganska tjock och jag längtar tills bebisen har kommit så man få följa utvecklingen.. spännande!!!! :) <3<3

Svar: Hihi tack fina du!! <3 Ja det ska bli så kul att blogga nu när jag ska vara mammaledig. Men som sagt, det är ca 10 veckor kvar. Sen kan man ju aldrig veta om bebisen kommer lite tidigare eller håller sig kvar ett tag. ^^
Johanna

2014-06-11 @ 07:43:12
URL: http://hanniiiboll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0