Lycklig över att vara kvinna

De senaste veckorna har jag insett extra mycket hur glad och lycklig jag är för att jag är född som kvinna. Att jag fått möjlighet att uppleva det här med att vara gravid. Att känna något växa och leva i min kropp. Den känslar är verkligen helt oslagbar. Det är så otroligt häftigt och fantastiskt att det inte går att sätta ord på. Kanske är det så att jag inte hade skrivit och känt så här om jag haft det jobbigare, för det här med att vara gravid har man ju alltid fått höra att det inte är en lätt sak. Och kanske är det så att det blir jobbigare längre fram när jag blir större, men just nu är jag i ett stadie där jag mår hur bra som helst (bortsett från halsbrännan och det ständiga springandet på toaletten) att jag inte kan känna annat än tacksamhet. Jag tycker så synd om alla män, och kvinnor för den delen, som aldrig får uppleva detta fantastiska. En graviditet måste ju verkligen vara två helt olika saker för den som bär barnet och partnern. Den som går brevid kan ju bara uppleva förändringarna genom kvinnan. Självklart påverkas den icke havande partnern av sina egna känslor inför att snart bli förälder, men det måste ändå vara något helt annat.
Jag vet själv hur otroligt svartsjuk jag kunde bli om jag fick veta eller såg att någon var gravid innan jag själv blev det. Jag ville ju också få uppleva allt det där fantastiska som alla pratade om. Och nu är jag äntligen där själv med en sprattlande liten bebis i magen. Det bästa som någonsin hänt mig. Varje gång jag känner en rörelse sprids automatiskt ett leende över mina läppar eller så blir ögonen alldeles tåriga av lycka.
Livet är bra nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0