Första halvlek avklarad

 
Då kliver vi in i vecka 21 idag med ett stort leende på läpparna över att första halvleken är avklarad.
Christer tycker att jag ser mer och mer "på tjocken" ut för varje dag som går^^ Nu känns det verkligen på riktigt. Bebisen buffar tillbaka 9/10 gånger om man trycker lite på magen. Så häftigt! Igår kväll var det riktigt livat där inne när jag hade gått och lagt mig.
 
Jag har fått en del mindre trevliga kommentarer av folk som hört att jag är gravid, tex:
 
"Du som är så liten, är du halvvägs!? Min fru var jätte stor efter halva tiden."
och
"Du som är så liten och nätt, hur ska du kunna föda barn?"
 
Åh så trött jag blir på folk!! Om man kan föda barn eller inte har väl inte med storleken att göra!? Ja jag är "liten". 158cm lång och väger 47 kilo i vanliga fall (hade gått upp till 49 förra veckan). Men jag tror ju inte att jag kommer få någon 4 kilos bebis direkt. Det skulle min kropp säkert inte klara av. Den växer väl och anpassar sig efter mig och min kropp förmodar jag.
Jag var faktiskt störst av mina syskon när jag föddes och vägde bara 2870 gram, så om jag inte får någon jätte bebis är jag helt övertygad om att det kommer gå bra iaf.
Min bror vägde inte ens 2,5 kilo när jag föddes och nu är han väl en si sådär 175 cm lång och normalbygd.
Kvinnokroppen är ju (i de flesta fall iaf) gjord för att kunna bära och föda barn.
 
Så, då har jag fått ur mig det^^ hihi
Tillbaka till att vara glad igen! :D
 
Hoppas ni får en fin tisdag allihopa!
Hur är vädret hos er förresten? Här är det grått och regnigt så det får bli en inne dag idag med lite packning innan jag ska iväg och jobba i eftermiddag.
 

Kommentarer
Postat av: Ellinore

Äsch då, de kommer gå så bra under födseln sen. Som du säger, spelar nog ingen roll vilken "kropp" man har. Så jag tror som sagt var att allt kommer gå så fint så. Och magen börjar verkligen bli stor nu, ser så mysigt ut :)

Svar: Tack! <3 Ja det är super mysigt!! :D
Johanna

2014-04-08 @ 10:16:22
URL: http://ellinorelundin.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag hade tagit det som en komplimang om jag hörde iaf den första kommentaren 😊
Jag är en cm längre än dig och väger 10 kg mer än dig i vanliga fall så jag är inte heller så stor (trots 10 kg mer) och Fredrik är oxå kortare än alla hans vänner och rätt smal. Ändå vägde Linus 10 gram ifrån 4,8 kilo när han föddes och det var inga problem alls att föda honom så bry dig inte om sånadär kommentarer :)

Svar: Oj, är du inte längre? Det har inte jag tänkt på^^ Näe jag brukar inte ta åt mig men är väl lite extra känslig nu kanske med alla hormoner som spökar^^
Johanna

2014-04-08 @ 11:13:20
URL: http://sarungen.blogg.se
Postat av: Linnea

Som jag har hört så är det inte om man har breda höfter som eller hur stor man är som avgör om man får en "lätt" födsel eller inte utan snarare hur man ser ut inuti. dvs. bäckenbotten och dylikt. och givetvis som du säga hur stor bebisen är. "små" kvinnor har fött barn innan så jag tror du kommer klara det galant. Skit i de negativa kommentarerna och njut av din tid som gravid. Jag tycker det låter toppen. Åter igen Grattis!!

Kramar från Linnea

2014-04-08 @ 11:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0