6 månader avklarade

 
Veckorna går bara fortare och fortare känns det som. I början gick det så himla långsamt eftersom amn längtade så efter vecka 12 då den värsta faran är över och vecka 18 då det var ultraljud. Sedan dess har tiden verkligen rusat och jag ser bara mer och mer gravid ut.
Vad har då hänt sedan förra veckan?
  • I fredags fick jag ett plötsligt blodtrycksfall och höll på att svimma när jag var med mamam inne på banken. Men jag fick sätta mig ner en stund, dricka ett glas vatten och sedan var det bra igen. Men det var väldigt otäckt då det hände. Mamma fick tydligen blodtrycksfall ganska ofta under samtliga av sina graviditeter så det kanske ligger i generna..
  • Halsbrännan har faktiskt avtagit lite, jag känner inte av den lika starkt nu iaf och det kommer inga sura uppstötningar varje kväll. Skönt!
  • Jag har börjat få allt större kärlekshandtag och jag HATAR dem! Usch!! Jag som har så smala ben och höfter, det ser ju inte klokt ut när byxerna sitter åt och det putar ut över dem. Näe, detta gillar jag inte! Får ha klänning eller tunika så mycket som möjligt så de inte syns..
  • Jag känner av foglossningen allt mer. Vissa dagar går jag som en anka och är jätte stel^^ Nej det är inte skönt men det är lite olika från dag till dag. Nu går jag ju till jobbet varje dag också så det kanske mjukar upp lederna lite extra. Vi får se hur det går i fortsättningen.
  • Bebisen rör sig ungefär som innan tycker jag. Man kan känna och ibland se rörelser när jag tar det lugnt. Framför allt på morgonen och kvällen men ibland även under dagen bara sådär. Det är fortfarande sjukt mysigt så än så länge når den inte upp till några revben i alla fall^^
  • Rent fysiskt känns det inte som att det hänt så mycket mer. Mentalt har man väl börjat att inse att vi inom några månader faktiskt kommer ha en bebis, vår bebis <3 Jag längtar så tills vi ska börja fixa med barnrummet nu, jag har så många ideér!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0