Jag blir så....

 
Att man ska behöva bli irriterad såhär en lördagkväll. Det är ju ingen höjdare alls! Men nu måste jag skriva av mig angående det som irriterar mig.
De senaste dagarna har jag fått flera kommentarer där det står: "Hej! Sugen på en ny bloggdesign? Isf kan du köpa en av mig för X antal kronor".
Jaha?! Vad är det för fel på min design tänker jag då?! Och vem har gett dig rätten att kranka ner på den??
När man dessutom klickar sig in på bloggarna som vill sälja designer till mig har de inte ens särskilt snygga designer själva!!Hur fan kommer det sig om de nu är så duktiga på att göra bloggdesigner?
Om jag vill ha ny design så fixar väl jag det eller letar reda på någon som kan fixa det åt mig. Jag skulle då rakt inte köpa en design av någon som kikat in på min blogg endast för att göra dålig reklam på det viset.
Sådana "kommentarer" kvittar verkligen! Det är verkligen bara slöseri med tid.Samma med dem som skriver "Hej hur är det?" Utan att kommentera det man faktiskt skrivit om i inlägget.
Varför kan man inte ägna sin tid vid datorn till att gå in på andras bloggar och ge dem en komplimang för någonting istället?
Eller är det bara jag som stör mig på detta??

Kommentarer
Postat av: tess

spamkommentar kanske?
Har också fått såna kommentarer och sett den i massa bloggar från samma människa som postat hos mig.

Svar: Kan det säkert vara! Så himla tråkigt bara att folk inte kan lägga ner 2 min på att läsa igenom inlägget och ge en riktig kommentar istället för att skicka ut sådant.
Johanna

2013-09-07 @ 22:02:18
URL: http://www.nattstad.se/Pregzilla
Postat av: Malin -Änglamamma och gravid

Det är verkligen inte bara du som stör dig på det!
Håller med dig! Sjukt tråkigt.
Min sambo är duktig på photoshop och han har programmerat hemsidor själv, så han hjälpte mig att fixa min blogg (ser inte alls ut som den jag valde på blogg.se) Jag är supernöjd med min bloggdesign och så får man en sådan kommentar av någon tjej som har en inte så snygg blogg (för att uttrycka sig fint) Usch, tråkigt!

Och när jag precis började blogga skrev jag mycket om Emil och hur dåligt jag mådde! och då kommenterar vissa "hej! hoppas du har en bra dag!" eller "Hej! Hur ä det? :)" Då blir man provocerad!

Oj, vilken lång kommentar hihi!

Men du har en fin blogg! :)
Kram

Svar: Tack desamma, gillar din blogg jätte mycket. =)Men usch vad hemskt. Jag blir så ledsen när folk gör så, de tänker säkert inte på det, men som du skrev så är det ju inte särskilt finkänsligt att skriva något sådant när du skrivit ett väldigt känslosamt inlägg. Tror folk skriver så för att de vill att man ska kolla in deras blogg, men det blir ju helt motsatt effekt. Hade de däremot tagit sig tid i 2 min till att läsa inlägget och kommenterat det på riktigt så hade de säkert gått som de tänkt, och folk hade kollat in deras bloggar och kommenterat tillbaka. Kram på dig!
Johanna

2013-09-07 @ 22:50:18
URL: http://josefinaelma.blogg.se
Postat av: matilda

fin blogg :)

Svar: Tack snälla =)
Johanna

2013-09-07 @ 23:34:48
URL: http://mabu.blogg.se
Postat av: matilda

fin blogg :)

2013-09-07 @ 23:34:52
URL: http://mabu.blogg.se
Postat av: Joss

Om man nu ska göra reklam för sin blogg kan man iallafall kommentera nått om en bild eller själv inlägget. Då vet ju läsaren att man har lagt ner någon minut iallafall :)

Svar: Exakt! Skriver man bara hej eller liknande så får det ju motsatt effekt, då bryr jag mig inte alls om att gå in och kika på dennes blogg.
Johanna

2013-09-08 @ 09:25:18
URL: http://jjosefinehallgren.blogg.se
Postat av: erikasblogg.se

Jag håller med dig! Avskyr kommentarer man får som enbart är reklam för deras egna bloggar. Man ser så lätt på de att de gett samma kommentar till flera andra bloggar. Som typ den "Fin blogg. Vill du följas på bloglovin?". Haha säger jag bara. Kram!

Svar: Eller hur! Det handlar ju inte om hur många följare man har utan om att följa de bloggar man faktiskt tycker är intressanta och som ger en någonting. Kram
Johanna

2013-09-08 @ 10:51:57
URL: http://erikasblogg.se/
Postat av: Ellinore

Helt rätt skrivet! Så irriterande och onödig slöseri på tid. Kan bara hålla med dig!

Svar: Eller hur!!
Johanna

2013-09-08 @ 12:05:01
URL: http://ellinorelundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0