Mötesplats Kupans secondhand

 
Idag har jag varit ledig på förmiddagen så passade på att åka in till staden och uträtta lite ärenden.
Tittade in en snabbis på en av secondhandbutikerna också och gjorde några riktigt fina fynd!!
 
 
Köpte 6 blommiga glas för 30kr.
 
 
Hittade likadana Dooleys glas som Elina hade som vi besökte i helgen. Hon hade köpt dem i Tyskland och Christer sa att han ville ha sådana. Och vipps när jag kom in i secondhandbutiken så stod de där framför mig! De kostade 5kr/st. Billigare än att behöva åka till Tyskland ;)
 
 
En likadan bricka som den nedan, fast rosa hade Elina också och jag tyckte den var så himla fin och smidig. Perfekta frukostbrickan liksom. Den hittade jag under en massa annat som stod lutat mot en vägg. Jag betalade 30kr för den men tror nog att jag ska köpa en burk med sprayfärg och måla om den. vilken färg jag bestämmer mig för får vi se^^
 
 
Jag hittade en hel hög med fina barnböcker också! De kostade 10 respektive 5kr styck.
 
 
Den här kokboken var ett av de bästa fynden. Jag som älskar både Disney och att laga mat!
Det var bland annat recept på Lady och Luffsens spagetti special^^ Så himla fin och ynka 15kr kostade den!!
 
 
Jag ger mig själv en klapp på axeln och gratulerar mig själv till en utmärkt fynddag^^
Om det är någon som vill följa med mig när jag ska på loppis eller secondhand någon dag är det bara att hojjta till!

Kommentarer
Postat av: carrå

Me hjälp vilka underbart söta glas! Jag är ständigt på jakt efter fina glas men jag tror alltid att någon är där före mig. Letar på loppisar, Myrornas, Erikshjälpen... överallt. Men grattis till fyndet! :)

Svar: Tack så mycket! Jag älskar glas! Har hur många fina som helst som jag hittat både på loppis, secondhand och i butik. Man kan ju inte låta bli att köpa dem när man ser dem^^ Hoppas du hittar några riktigt fina snart du också. :)
Johanna

2013-08-21 @ 18:04:09
URL: http://minmormorsvind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0