En emaljgryta och annat loppat

 
Jag hittade en blå emaljgryta i felfritt skick på loppisen igår också! Jag har en vit/grön från Kockum sedan innan så denna blir ett fint kompliment till den. Jag använder dem dock inte som grytor utan mer att lägga upp köpp, potatis eller grönsaker i när vi ska äta middag. Speciellt när man har besök så är det lite roligare att ställa fram maten i en sådan här än i en vanlig tråkig kastrull^^ 20kr betalade jag för den.
 
Hittade två små glasburkar med lock också för en 5á styck, dessa har jag strössel i nu.
Bakformen nedan kostade 10kr.
 
 

Kommentarer
Postat av: hanniis

Du köper massor med fint på loppis hela tiden. Jag självförsöker att gå in och tänker, nu ska jag köpa massor med fint.. men gör aldrig det.

Svar: Det gäller att rota runt och titta noga, ibland kan man gå förbi något två gånger och inte se det förrän tredje varvet^^ Tycker att det är super kul, det är som en skattjakt typ! Man vet aldrig vad man hittar :D
Johanna

2013-08-11 @ 09:03:41
URL: http://hanniiiboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0