Önskeinlägg - Spike från valp till vuxen

Jag har fått en förfrågan om att göra ett inlägg med Spike och hans utveckling från valp till stor och ståtlig kille så här kommer det. Jag tänkte beskriva bilderna nedan med ålder och vad som skett i utvecklingen rent utseendemässigt.
 
Här är vi på väg hem från uppfödaren och Spike är 10 veckor gammal.
 
 
Den här bilden är tagen första dagen hemma.
 
 
Här har han bott hos mig i en vekca och är 11 veckor gammal.
 
 
Här är han 12 veckor gammal, har precis blivit chippad och vaccinerad. Dock har han inte vuxit i sina öron ännu^^
 
 
Även här är han 12-13 veckor gammal. Han växer fort!!
 
 
Nu har vi kommit in i Oktober och Spike har varit hos mig i 2 månader. Här är han ca 17 veckor gammal och man ser att han blivit lite lurvigare runt öronen och att de mörka strecken han hade mellan kinderna och ögonen nu försvunnit och blivit ljusa. Dock är örontipparna fortfarande mörka.
 
 
Nu har v kommit in i december och Spike är 6 månader. Svansen har börjat få längre påls och örontipparna är nu ljusa de också.  Dessutom har hela magen blivit täckt med påls vid det här laget.
 
 
Vår och Spike är ca 10 månader. Under vintern har svansen blivit rejält luden.
 
 
Sommar och Spike är 1 år. Svansen är lurvik liksom "manen" runt ansiktet och halsen.
 
 
 
Här är han idag. 2 år och 9 månader gammal. Det som ändrats sedan han var 1 år är att han blivit bredare över axelpartiet och lurvigare runt ansiktet.
 
 
Min fina fina Spike <3

Kommentarer
Postat av: hanniis

Jag skriver bara ååååh!
Alltså gud vad söt han är, alltså hur var det när ni köpte honom? hade ni varit hos många uppfödare innan och kollat eller såg du bara honom en dag och tänkte.. han ska bli min? eller hur var det? Han är otroligt vacker!!!!

Svar: Jag hade kollat runt lite på nätet under en längre tid men hade pojkvän i en stad en bit bort så det var inte läge att skaffa hund. Men sen tog det slut och då började jag lta med intensivt och hittade en uppförare som hade valpar. Så jag ringde henne samma kväll men alla valpar i den kullen var tingade. Men då sa hon att hon hade en kull till som hon inte lagt ut annons om än och att jag kunde få komma och kika på dem. Så fredagen samma vecka åkte jag och min moster för att kika på dem. När vi kom dit var valparna ute i en lekhage och busade runt och deras mamma var i hagen hos dem. Så jag gick in och satte mig ner hos dem och valparna lekte och bråkade med varandra, alla utom Spike. Hon kom fram till mig direkt och pep. Så jag tog upp honom och då kom hans mamma springandes, hoppade upp i mitt knä och gav mig en puss. Och där var det bestämt! Kärlek vid första ögonkastet <3 Fyra veckor senare åkte jag och hämtade hem Spike och han sov så gott i mitt knä hela den 3,5 timmes långa resan hem. Han är det absolut bästa som hänt!!
Johanna

2013-04-08 @ 07:09:23
URL: http://hanniiiboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0