Johanna hissar och dissar

Sitter i soffan med en kopp té och småtittar på Hobbit. Såg den på bio men tyckte det kunde vara kul att se den igen nu när den kommit ut på dvd.
Har varit på så grymt dåligt humör idag så tänkte göra en liten hiss och diss lista nedan och få ur mig lite frustrationer samtidigt som jag försöker peppa mig själv med bra saker^^ Passar samtidigt på att bjuda på de senaste bilderna från Instagram. Vill ni följa mig där heter jag joherman89.
 
 
Diss: Att gå upp tidigt på morgonen!
 
Hiss: Att det är ljust på morgonen så det trots allt inte blir så jobbigt att gå upp.
 
 
Diss: Filmen "En oväntad vänskap". Alla har sagt att den var så bra och rörande, jag tyckte den var kass! Blev inte rörd det minsta, tyvärr..
 
Hiss: Filmen "Niceville". Här snackar vi rörande film!!
 
 
Diss: Attt det fortfarande är minus om nätterna i snart mitten på april!!
 
Hiss: Att det faktiskt börjar kännas som vår på dagarna, dock inte denna vecka. Den ahr varit grymt blåsig och kall.. men men.. det är väl på G.
 
 
Diss: Att jag fick en dålig plats på marknaden i förra veckan.
 
Hiss: Att några fatiskt kommit in till mig på jobbet och gjort beställningar på smycken efter att ha sett mig på marknaden.
 
 
Diss: Att jag tappat två följare här på bloggen!! :O Why?? :(
 
Hiss: Denna fina kommentar från Sara Dahlgren: Idag såg jag några av dina smycken pryda en elevs öron i klassen.
 
 
Diss: Bilar!! De bara krånglar och kostar pengar :(
 
Hiss: Att jag har världens finaste Bubbla som ska bli renoverad och fixad så jag kan ut och finåka.. nån gång^^
 
 
Diss: Alla insekter, fästingar, mygg och knott som kommer med sommaren!!
 
Hiss: Alla fina fjärilar man får se på sommaren.
 
 
Diss: Att bästa Josephine har flyttat!! :( Och att vi har så dålig mobilteckning där jag bor att man knappt kan prata ens i telefonen.
 
Hiss: Att det finns chips som man kan trösta sig med :P
 
 
Diss: Att jag inte kan ta ledigt från jobbet hur som helst och planera in marknader jag vill vara med på.
 
Hiss: Att jag ska vara med på marknaden på jordgubbens dag i Vara den 29:e juni!! :D
 
 
Diss: Alkohol!! Behöver jag motivera?
 
Hiss: Oboy med mintextrakt. Nam nam nam!!
 
 
Diss: Att jag har ett arbete där man måste jobba helg..
 
Hiss: Att jag kan ha med mig Spike till jobbet. Annars hade det inte funkat, kan ju inte lämna honom själv om dagarna.
 
 
 
Diss: Att jag inte kan lyssna på radio på jobbet för då hör jag inte vad kunderna säger..
 
Hiss: Att jag har flera super fina radioapparater i mitt hem, en i varje rum i stort sett^^
 
 
Diss: Att alla bra filmer/program på tv:n sänds på söndagkvällar när man måste lägga sig tidigt för att orka upp och jobba.
 
Hiss: Att jag fått sålt några av de sakerna jag lagt ut till försäljning på facebook. Klirr i kassan^^
 
 
Diss: Att det ska göra så jävla ont i fötterna att gå i snygga högklackade skor.
 
Hiss: Att jag äntligen kan börja använda mina basketskor igen efter vintern.
 
 
Diss: Att allting ska va så jävla dyrt. Man såg ju så mycket fram emot att bli vuxen när man var i tonåren så man kunde köpa saker och göra saker. Men allting ska ju vara så dyrt.. hyra, räkningar, försäkringar, mat, bränsle.. åh så trött man blir! Är det verkligen det här livet ska gå ut på.. att slita som ett djur för ingenting??
 
Hiss: Att det finns loppisar och secondhand där man kan göra riktigt bra fynd!
 
 
Diss: Cigaretter. Fy faan vad det luktar illa. Folk borde inte få gå in i en affär direkt efter att de rökt. Och folk som har småbarn eller är gravida som röker borde verkligen skämmas!! Min åsikt, du är fri att ha din!
 
Hiss: Alla fina läsare som lämnar söta kommentarer här och på instagram. Det är sådant som verkligen förgyller vardagen. Så tack <3
 
 
 
Diss: Att jag är för lipig för att kunna noppra ögonbrynen. Kan rycka max tre strån sen kommer tårarna och jag ger upp :( Aja, tur att jag inte har buskiga ögonbryn iaf..
 
Hiss: Att Christer ger mig en hejdå puss varje morgon innan han åker till jobbet. <3 Trots att jag ligger och halvsover och antagligen har världens sämsta morgonandedräkt^^
 
 
Diss: Att jag ska jobba hela den kommande helgen. Fredag, lördag och söndag. Och sedan hela veckan från måndag till fredag utan ledighet. Ge mig styrka!!!
 
Hiss: Att jag har världens finaste och mysigaste hund <3 Älskar honom så otroligt mycket!!!
 

Kommentarer
Postat av: hanniis

Vad jobbar du med? Kramkram

Svar: På bensinstation. Så väldigt olika tider från dag till dag och vecka till vecka. Har ett 4-veckors schema som jag går efter och jobbar 3 av 4 helger..
Johanna

2013-04-12 @ 07:18:38
URL: http://hanniiiboll.blogg.se/
Postat av: Josse

"en oväntad vänskap" Är ju superbra!!!!! Jag älskar den :D

Svar: Nej usch. Den berörde mig inte alls.
Johanna

2013-04-12 @ 13:43:32
URL: http://everhag.blogg.se
Postat av: Josse

Haha kanske är för att jag jobbat inom vården xD

2013-04-13 @ 09:54:06
URL: http://everhag.blogg.se
Postat av: Anna och en röd stol

Hej Johanna! Kul med din hiss och diss lista :)) Ha en härlig lördag. Kram Anna

Svar: Åh tack! Desamma till dig. Kram
Johanna

2013-04-13 @ 11:35:55
URL: http://annasrodastoloannat.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0