A love story... or two

Hej allihopa!!
 
Med tanke på allt näthat som finns där ute, som jag lyckligtvis inte drabbats av, (ni är så snälla allihopa som lämnar kommentarer <3) tänkte jag skriva ett kärleksinlägg här på bloggen. Ett inlägg som handlar om hur jag fann två av mina största kärlekar.
Och nu vill jag att ni kommenterar detta inlägg och delar med er av era kärlekshistorier så jag kan välja ut några av dem och göra lite länkar till era bloggar för att föra bloggkärleken vidare! 
Vad tycks om det?! Är ni på?
 
 
Det här kommer bli ett ganska långt inlägg, men jag ska ta det så kort det bara går^^
 
Det hela började i slutet på juli 2010. Jag satt vid datorn och kikade efter en chihuahua valp. HIttade en annons meden uppfödare som verkade bra och som hade söta valpar och föräldrar på bilderna. Så jag ringde med en gång. Hon svarade och vi pratade en lång stund. Hon berättade att valparna i annonsen redan var tingade, men att hon hade en kull till som hon inte lagt ut någon annons om ännu, men jag fick väldigt gärna komma och kika på dem. Så vi bestämde att jag skulle komma dit samma fredag den 1:e augusti.
När jag kom dit kom de vuxna hundarna springandes, uppföraden kom ut och hälsade och visade mig till baksidan av huset där de sex valparna sprang omkring i en hage i gräset och lekte. Jag stod och pratade med uppfödaren, Pia, en stund och satte mig sedan ner utanför hagen. Då kom en liten lurvig cremé färgad valp fram till staketet, ställde sig upp mot det och pep mot mig. Så jag lyfte upp honom och satte honom i knät. Men han ställde sig upp mot min mage så jag lyfte upp honom mot mitt ansikte och så fick jag en puss. Då kom mamman Parisa springandes. Hon hoppade upp i mitt knä och gav mig en puss hon också. Och där var det bestämt! Spike hade valt mig och hans mamma hade accepterat mig som hans nya mamma.
Spike var fortfarande bara sex veckor så jag fick åka hem igen och vänta i fyra veckor innan jag kunde åka och hämta honom, den 1:e september.
 
När jag kom dit skrev vi pappren och sedan hoppade vi in i bilen för att åka den 3,5 timmars långa resan hem. Jag hade med mig en transportbur som Spike skulle åka i men han blev så ledsen när jag la honom i den så han fick komma till mitt knä, och där låg han och sov hela vägen hem, utan minsta pip. Det var kärlek vid första ögonkastet.
 
Fem veckor senare var jag bjuden på fest. Så jag åkte iväg till några vänner för lite förfestande. Jag sitte roch pratar med min vän Elina och vi pratar om killar och allt möjligt. Då berättar hon att hon vet en kille som tycker att jag är fin. Jaha!? Det var jag inte beredd på! Vem?? Killen som brukar köra oss. Hmn, jaha han. Ok. Här har du hans nummer så kan du väl höra av dig till honom om du känner för det säger hon och lägger in numret i min telefon. Vi åker iväg till festen, jag blir lite dragen och får för mig att jag ska dra iväg ett sms till denne kille. Jag skriver något i stil med: Hej! Vad hur är det? Varför är inte du på festen? /Johanna. Han svarar och vi skriver lite bort och fram och det slutar med att han kommer dit. Men han ska inte dricka för han måste åka hem senare på kvällen. (jag skulle sova över). Direkt när han kommer dit överfaller hans kompisar honom och bjuder honom på öl, så kvällen slutade med att vi sov där båda två, intill varandra. När vi skulle gå och lägga oss var jag rejält dragen och babblade på som jag gör^^ haha Då avbryter han mig med ett: Får jag kyssa dig nu?
Morgonen efter åker vi hem åt varsitt håll för jag måste hämta Spike hos mamma och ska iväg och jobba. Men vi sms:ar under dagen och ringer och pratar med varandra redan dagen efter. Vi pratar i flera timmar i streck den veckan och bestämme ratt vi ska ses hon våra gemensamma vänner helgen efter för en filmkväll.
När vi skulle åka hem var jag sjukt trött så jag sträckte fram nyckeln till Christer och sa: Kör du eller? (vi bor åt helt olika håll (jag 5 mil åt ett håll och han 2 mil åt det andra). Men han tog nyckeln och så åkte vi hem till mig.
Han skulle åkt hem dagen efter men stannade hela helgen.
Nu är vi i slutet av oktober, Christer var arbetslös för tillfället så fick idén att fråga en jag känner om inte han hade något jobb ledigt. Och visst, be honom ringa mig så ordnar vi något. Christer ringde, fick komma dit veckan därpå och sedan var jobbet hans. Så jag sa att han kunde få bo hos mig så länge och där blev han kvar. Och det hade inte ens gått två månader sedan vi träffats^^
Och sedan har det bara rullat på..
 
Så, nu är det er tur!
Jag vill höra massa fina historier!!

Kommentarer
Postat av: hanniis

Ååååh, sött <3

Svar: Taaack!!! :D <3
Johanna

2013-04-17 @ 20:21:15
URL: http://hanniiiboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0