Glasspaus

Idag har vi varit ute och åkt. Det blev ett stopp i Blidsberg vid den gamla kvarnen för att kika lite på de fina vattenfallen och ta en glass. Riktigt fint är det så har ni inte varit där rekomenderar jag det verkligen! I den gamla kvarnen är det nu ett jätte mysigt fik och intill finns en liten mataffär. Verkligen jätte mysig atmosfär!












Spike ser ut som en riktig tok^^



Det fanns massor med söta ankor överallt och vattnet var fyllt med stora fiskar, såg ut som lax, men jag är ingen fiskexpert precis^^ Fiskeförbud var det i alla fall så inte undra på att de var stora.



Det finns massor med broar ut till små öar i forsen med bord där man kan sitta och fika och bara njuta av omgivningen.




Spike: Jag når inte glassen... tungan är inte tillräckligt lång.. ge mig!!!





Vi gick en sväng och tittade...






Ett litet lusthus där man också kunde sitta och fika.






På andra sidan vägen finns några gamla stugor som ligger jättefint utmed forsen.
Ett riktigt drömläge för att placera ett hus.



Under hela 1800-talet bodde det folk i de här stugorna.












En liten ankfamilj med sju små dunbollar^^






Vattnet rinner ut under kvarnen.


Nästa gång vi åker hit får vi nog gå in och fika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0