Kycklinggryta

Nu ska jag dela med mig av ett jätte gott recept på kycklinggryta, som jag faktiskt fått av min moster Marianne en gång i tiden. Eller fått och fått, hon bjöd på detta för några år sedan och jag memorerade smakerna och ingredienserna och gjorde något liknande av det^^ 
 
Du behöver (till ca 4 personer):

* 3-4 kycklingfileer
* 1 paket bacon
* 3 medelstora morötter
* 1 burk hela inlagda champinjoner
* Matlagningsdrädde (en paket)
* 2msk chilisås
* salt och peppar

Gör såhär:

1. Dela kycklingfileerna i lagom stora munsbitar, stek dem, salta och peppra.
2. Ta ur kycklingen ur grytan och lägg dem på en tallrik.
3. Klipp baconet i små bitar och stek det i samma gryta du haft kycklingen i. Lägg sedan i kycklingen i grytan igen.
4. Häll i matlagningsgrädden och chilisåsen och rör om. Sänk plattan till svag värme så det puttrar lite bara.
5. Skala morötterna, dela dem i 1cm tjocka bitar och lägg ner dem i grytan. Dela champinjonerna på hälften eller häll ner dem i grytan hela. 
6. Låt puttra under lock i ca 15 minuter tills morötterna fått lagom konsistens.
7. Servera med ris eller pasta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0