Biggarå-fest

Sommaren har så många fördelar, som att plocka bär direkt i från trädet istället för att gå till butiken och köpa. 
Mina föräldrar har ett biggaråträd i sin trädgård och där var jag och plockade av en massa bär som jag mumsade på när jag kom hem och tog med mig till jobbet dagen efter, det uppskattades. 
Alla goda färska bär som finns på sommaren gör att i alla fall jag äter mindre av annat godis, sockersuget försvinner ju lika bra om man stoppar i sig söta jordgubbar, körsbär, hallon och annat mumsigt som om man skulle stoppa i sig en massa lösgodis med konstgjora sötningsmedel. Så gör som jag och byt ut alla konstgjorda ämnen mot färska nyplockade härligt solvarma bär.


Mumsiga biggaråer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0