Terrorist Alma

Vilken kväll och natt vi haft! Alma somnade gott strax efter kl 19 men vaknade strax efter kl 21 och gallskrek. I flera timmar!! Det enda som fick henne lugn var att hålla henne i händerna och låta henne gå bort och fram i sovrummet, vilket Christer gjorde. Jag har vid flera tillfällen trott att det är tänder på gång, men än så länge har vi haft fel och inga tänder har spruckit igenom. Men nu är hon ju ändå över 9 månader så det kanske är tänderna som spökar på kvällarna?! Det återstår att se. Jag fick inte mina första tänder förrän jag var 10 månader så det kanske dröjer ett tag till för Alma också. I vilket fall så hoppas jag att den kommande natten blir lugnare. Både för hennes och för vår skull. Alma somnade till slut mellan oss men det har inneburit att jag inte fått många timmars sömn. Jag är så orolig att Christer ska lägga en arm eller täcket över henne i sömnen så hon inte får luft så jag ligger och halvsover och vaknar flera gånger i timmen och kollar att allt är som det ska. En typisk mammagrej? Vaknade gjorde vi första gången vid 6 och sen somnade vi om till strax efter kl 8 och låg kvar och myste i en halvtimma innan vi gick upp.
Morgonen är den mysigaste stunden på dagen tycker jag. Att få vakna upp med två stora blå ögon som är fulla med bus tittandes på en och ett stort tandlöst léende. Det finns inget bättre!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0