Söndagen den 10:e maj

Idag fick vi sovmorgon av den lilla tjejen till kl 08.20. Ja hon vaknade i och för sig en gång vid 1 och en gång vid 5 och ville äta men sen somnade hon om igen. Det här med att hon har börjat äta om nätterna hoppas jag att hon lägger av med snarast! Måtte det bara vara en tillväxtperiod... 
Idag tar vi det lugnt här hemma efter flera dagar borta. Vi började dagen med frukost och ett bad och sen åkte vi in till stan och hämtade en present till Alma som jag köpt via en köp- och säljsida på facebook. Vad det är får ni vänta lite med att se^^ Sen passade vi  på att handla lite också när vi ändå var i stan och Alma fick sitta i sitsen på kundvagnen för första gången. Vilken lycklig tjej hon var!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Nu vet jag ju inte hur du tänker kring amningen o hur länge du vill amma, men om du vill sluta på natten så prova att ge bara vatten. När vi slutade amma på natten för ett par månader sen, så räckte det med vatten och sen napp. Alla barn är olika såklart men det var så skönt att sluta nattmata och få sova lite mer 😉 nu vaknar hon ibland ändå, men det räcker oftast att ta upp henne så får hon sova vidare i varan säng.

Svar: Jag har inte ammat på natten sen hon var två månader. Men nu har hon vaknat på natten i en veckas tid och hon vaknar en gång i timmen tills man ger henne mat. Så antagligen en tillväxtperiod. Vatten funkar inte och inte alltid bröstet heller då det inte finnas så mkt mjölk längre. Så i land måste jag gå upp o göra välling, det är väl det som känns lite små jobbigt så där ^^ Men när Christer nattade henne i fredags när jag var borta så sov hon hela natten. Så mja, det är lite olika från kväll till kväll..
Johanna

2015-05-10 @ 20:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0