Kvällsbad

Alma har precis fått sig ett kvällsbad och nu leker hon här på golvet intill mig. Hon ska snart få sin kvällsvälling och sen är det läggdags. Men det får inte bli för tidigt för två kvällar i rad nu har hon somnat tidigt och sen vaknat efter ca en timme och haft svårt att somna om igen. Inatt slog hon verkligen rekord och vaknade mer än en gång i timmen fram till klockan tre. Då gick jag ner och gjorde välling och efter den somnade hon och sov i fyra timmar. Sen hade vi sovit klart enligt henne. Jag blir så trött. Men då försöker jag tänka att det är bara just nu det är så här, i morgon är det säkert bättre och om inte, så kommer det ändå inte vara så här för alltid. Tiden går ju så russligt fort! Så även om hon är gnällig och inte vill sova så försöker jag tänka positivt. Hon gnäller ju inte utan anledning liksom, det är ju något som inte är som det ska, och i det här faller verkade det ju som att hon var hungrig. Så hon kanske har en tillväxtperiod igen? Eller så är det tänderna som börjat spöka? Ja vem vet, huvudsaken är iaf att hon vet att vi finns där när hon är ledsen. 
Men ikväll hoppas vi som sagt på en smidig läggning och att hon och vi får sova gott hela natten.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0