Tidig tisdag

Hej hej!
De senaste dagarna så har vi haft tidiga morgnar här. Alma vill inte längre somna om efter att hon vaknat kl 6 som hon gjorde innan utan nu ska hon bara upp. Kanske har det att göra med att det är ljust ute nu? En tidig morgon blev det som sagt och jag var helt slut. Igår kväll lyckades jag lyfta över Alma till hennes säng när hon somnat och hon sov där någon timme innan hon vaknade och var helt rosenrasande!! 
Jag bytte blöja, erbjöd bröster, vaggade och allt annat jag kunde komma på men hon slutade inte skrika. Inte var hon gasig heller så efter att vi försökt lugna henne både jag och Christer så gjorde vi ett nytt förök att lägga ner henne mellan oss och satte på hennes favoritlåt https://www.youtube.com/watch?v=dxTNqYAWISs och då somnade hon äntligen om. Efter en stund stängde Christer av musiken men då vaknade hon direkt så han fick sätta på den igen och så fick vi sova någon timme tills det var dags att gå upp.
Ingen höjdarnatt med andra ord, men nu sover hon middag i vagnen efter vår promenad så då hinner jag lägga mig i soffan en stund och koppla av.
För övrigt hann jag med en hel del i förmiddags eftersom vi gick upp så tidigt, ingenting ont som inte för något gott med sig! Jag gjorde matlådor till Alma och frös in. Både sötpotatis och kyckling och potatis och fisk. Så nu klarar vi oss en vecka till. Har några andra maträtter i frysen redan så vi kan variera oss.
Efter frukost gick vi upp till Almas rum och läste en bok och lekte. 
Tänk vad roligt det kommer bli när hon är lite större och börjar leka mer på riktigt och inte bara stoppa in allting i munnen, slå med leksakerna eller kasta dem^^ 
 
Bilder kommer det som vanligt i mängder här...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mirre

Ja hua för dålig sömn, men vår tös brukar vakna då med

2015-03-18 @ 14:54:47
URL: http://myflowergirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0