Mom's one line a day

Jag är väldigt mycket för att bevara minnen, händelser och känslor både på bild och i text. Sedan Alma föddes tycker jag att det är ännu viktigare. Jag tycker själv att det är så himla tråkigt när jag frågar min mamma om vissa saker från när jag var liten och man får som svar att "det kommer jag inte ihåg". Därför tar jag kort på Alma varje dag, har en "baby book" som jag fyller i allteftersom nya saker händer, jag har tänkt göra en bok om hennes första år så småningom, jag har gjort en bok om graviditeten, jag bloggar och jag har nu köpt en dagbok som sträcker sig fem år framåt i tiden där man varje dag kan skriva några rader om vad som hänt i Almas liv.
En bok som både jag och hon i framtiden kan bläddra i och minnas och se vad som hände och när det hände.
Att skriva ner några ord innan man lägger sig tar ju inte många sekunder, och en sådan här sak är ju så mycket värd. Tänk att Alma någon gång kanske kommer sitta med sina barn eller barnbarn och bläddra i just den här boken. Så himla fint <3
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har letat efter en bra bok att fylla i de första åren, men jag har inte hittat någon som faller mig i smaken. Så jag har skrivit i ett vanligt anteckningsblock. Du kanske har tips på en fin bok?

Svar: Jag tycker också att det är svårt, vi fick en i present som min mamma köpt på Ullared, men jag är inte jätte förtjust i den. Därför kommer jag fylla i anteckningarna därifrån i en fotobok sen istället, då blir det ju verkligen speciellt och unikt.
Johanna

2015-03-16 @ 12:53:16
Postat av: Anonym

Vart köpte du den?:)

Svar: På adlibris.se. En bokhandel på nätet :D
Johanna

2015-03-16 @ 13:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0