Godnattsaga

Alltså fy fasiken vilken dålig start på veckan! 
Igår vaknade jag med huvudvärk efter en natt då Alma vaknade tre gånger och hade ont i magen så jag fick gå omkring och vagga henne och få ur all luft ur magen. Precis när vi vaknat så ringde min mormor och frågade om hon fick komma och hälsa på en stund så hon dök upp en stund senare och stannade fram tills lunch. När hon var här så drack jag en massa vatten och tog en alvedon med huvudvärken ville ändå inte släppa. Dessutom var Alma gnällig så jag lade henne i vagnen och tog en sväng ut i friska luften och hoppades på att det skulle göra att huvudvärken släppte, men inte då. När vi kom in så sov Alma en stund så då lade jag mig på soffan men Alma vaknade fort och var sedan jätte gnällig och vid det här laget hade huvudvärken övergått till migrän och jag var både skakig och spyfärdig. Nu var klockan halv fyra så det var inte länge kvar innan Christer skulle komma hem så det var bara att bita ihop.
Så fort Christer kom innanför dörren fick han ta över Alma och jag gick upp och lade mig och somnade i två timmar. Det behövdes verkligen och när jag vaknade var den tryckande känslan och illamåendet borta men huvudet var fortfarande tungt. Men vid det här laget var jag hungrig så jag gick ner och gjorde lite kvällsmat, matade Alma och sen satte vi oss och myste och läste en godnattsaga innan vi somnade gott allihopa. 
Nu hoppas vi på att resten av veckan blir betydligt bättre. 
 
Hur har er start på veckan varit?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0