BVC uppdatering

Idag har vi varit på bvc för 10 månaders kontrollen, några dagar för tidigt men de hade ont om tider nu innan semestern. Allting verkade i alla fall bra. Alma växer så det knakar, nu väger hon 9070g och är 70,5cm lång, vilket innebär att hon gått upp till nästa streck i viktkurvan. Men eftersom hon inte rör sig särskilt mycket än så var det inget konstigt utan hon kommer behöva det när hon väl får fart. Då kommer det gå åt en massa energi så hon tyckte att det var jätte bra att hon äter så bra och äter allt hon får smaka på. Jag fick extra beröm för att Alma får en varierad kost och inte samma sak till mellis, lunch och middag hela tiden.
Hon följer utvecklingen bra och att hon inte kryper sade hon ingenting negativt om utan det kommer när det kommer och en del barn kryper aldrig. Så det var inget jag skulle oroa mig för. Sedan frågade hon om pincettgreppet, om Alma förstår enstaka ord, vinkar, klappar, slår eller staplar saker på varandra, "pratar" eller säger enstaka ord osv och allt det gör hon så det var jätte bra. 
Nästa gång vi ses blir när det är 1 årskontroll. Herregud!!! Jag kan inte fatta att min lilla bebis snart är 1 år!! Det ska i alla fall bli otroligt spännande att se hur hon kommer utvecklas nu de här två månaderna fram tills dess. Jag känner på mig att det kommer hända MYCKET!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt! Tänk så olika det kan vara. Våran lilla vägde 8.2 och var 71.5 cm lång på ett är skönt rollen förra veckan. Hon har ju å andra sidan varit väldigt aktiv och började krypa när hon var 7 månader. Nu går hon omkring helt här hemma. Så gulligt! Hon äter som en häst så ibland undrar man nästan var allt tar vägen, haha!

Svar: Min kusins dotter är snart 2 år och väger strax under 10 kilo, så hon är väldigt liten. Det är ju så olika från barn till barn det där. Ja men jag tänker lite så också, Alma kan äta massor och ändå vilja ha mer! Vart får hon plats med allt!? ^^ Tror hon kommer behöva den där maten dock nu när hon börjat röra sig. Snart går det nog som hejsan xD
Johanna

2015-06-07 @ 12:54:43
Postat av: Malin

Ettårskontrollen ska det ju stå! Det där stavningsprogrammet alltså ^^

2015-06-07 @ 12:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0