Vippiga kjolar och lull lull

Jag är så himla trött på att vara sjuk nu! Den här förkylningen vill bara inte ge sig! 
Jag är så uttråkad av att bara vara inne och ligga på soffan, men jag har inte haft mycket ork till annat heller.
Men nu i förmiddags var jag så uttråkad och då gjorde jag någonting som man faktiskt kan göra inomhus, som är roligt och inte kräver särskilt mycket energi. 
Jag fotade Alma^^ hehe Precis som jag gör alla andra dagar. Fast idag tog jag på henne en ballerinakjol och fotade med systemkameran. Bäst att passa på när hon är mätt och glad och när pappan inte är hemma.. 
Innan Alma föddes så var Christer väldigt bestämd med att bebisen inte skulle behandlas stereotypiskt som tjej eller kille utan som ett barn och inte bara ha rosa och lull lull om det blev en tjej och inte bara blått och leka med bilar om det blev en pojke. Vilket jag också höll med om. Men de allra flesta har ju köpt presenter till Alma i rosa och hon är ju så förbaskat söt i sina hårband och kjolar! Tycker ni inte? 
Så jag tycker faktiskt att jag kan få klä upp henne i vippiga kjolar och rosa nu när hon är bebis^^
Men när hon blir större och har en egen vilja så får hon så klart leka med vilken typ av leksaker hon vill och ha den typ av kläder som hon själv vill ha. Det är ju hon som ska testa sig fram och hitta vem hon är under sin uppväxt och som föräldrar är det ju vår uppgift att hjälpa henne med det. Men tills dess får hon vara min lilla prinsessa lite då och då <3 
Jag kan ju tillägga att jag tog av kjolen och hårbandet så fort vi fotat klart och satte på henne ett par byxor istället, så nu vet ni det. 
 
Här kommer ett smakprov av de 126 bilder jag knäppte^^
Jag ska välja ut några fler och visa er i ett senare inlägg när Alma somnat.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, nä du.. Du behöver inte ursäkta och förklara dig. Könsdebatten kan många gånger gå lite väl långt. Lite prinsesstjej eller hårdingkille har de inte dött av. De föds till ett kön o väljer sen själva. Alma är förbaskat söt i rosa och tjej-lull så skit i vad andra säger o kör på säger jag. Det är ert barn o ni gör det som känns rätt.

Kram på er
/Anna

2015-01-23 @ 20:44:19
Postat av: Anonym

Jättesöta bilder! Jag gillar dem i detta inlägg när hon kommer upp lite. Det är ju det som är så roligt när de börjar bli så stora som fem månader och inte bara behöver ( eller vill) ligga ner.☺️ Ska du rama in och sätta på väggen? Tror de matchar hennes rum!

Svar: Tack! Ja hon blir mer och mer som ett litet barn varje dag o inte bara en liten bebis liksom, det är både läskigt och spännande. Ja vi får nog ta och framkalla lite fler förstoringar snart, vi framkallade en del i svartvitt till vårt sovrum men några i färg får det allt också bli. Till hennes rum bland annat.
Johanna

2015-01-24 @ 14:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0