Sista lördagen i januari

Den här lördagen har vi inte gjort någonting, vi har ätit, sovit och suttit i soffan. Jag har varit riktigt uttråkad men inte kommit på något roligt att göra, så störande. Men i kväll ska vi i alla fall på kalas, dumt bara att det är så sent att vi bara kan stanna en kort stund, vi har börjat få Alma att somna tidigare nu och jag vill inte förstöra det. 
I morse myste vi i alla fall till det med pannkaksfrukost och av pannkakorna som blev över gjorde jag köttfärsfyllda crêpes till lunch.
 
 
När det är lördag så får man lyxa till det med glass, jordgubbar och chokladsås till pannkakorna. 
 
 
 
Så här gör du crêpes:
 
1. Sätt ugnen på 250 grader
2. Stek pannkakor
3. Stek köttfärs och champinjoner. Tillsätt tacokrydda och majs.
4. Lägg ca 1dl fyllning på varje pannkaka och rulla ihop. Lägg på rad i en ugnsfast form och riv över ost. 
5. Grädda i ugnen i ca 10 minuter. Servera med en god sallad och kall sås eller gräddfil. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bintu Malm Fraser

Åh vilken god frukost! Crepesen ser oxå goda ut. Jag har faktiskt aldrig testat crepes :-)

2015-01-31 @ 18:29:28
URL: http://bintan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0