Mini Donuts

 
Idag invigde jag min mini donut-maker. 
Jätte lätt och smidigt var det och donutsen blev bra på första försöket, sådant gillas! 
Jag valde att doppa mina i 70% choklad istället för att göra glasyr, men man kan givetvis dekorera dem precis som man vill. 
 
Här kommer grundreceptet (till ca 20st)
 
* 4dl vetemjöl
* 1dl strösocker
* 2tsk bakpulver
* 1tsk salt
* 2 vispade ägg
* 1msk smält smör
* 1dl mjölk
 
 
Gör såhär:
 
1. Sätt i sladden till donut makern så den blir varm
2. Blanda de torra ingredienserna väl
3. Tillsätt mjölken, äggen och smöret och blanda väl till en tjock smet.
4. Klicka ut smet i formarna, lite mindre än till hälften.
5. Grädda i ca 3 minuter tills de fått fin färg.
6. Låt svalna och dekorera sedan på valfritt sätt, låt fantasin flöda!
 
 

Kommentarer
Postat av: JENNYH - Mammablogg

Åh dom såg fantastiskt goda ut !=)

2015-01-27 @ 20:56:21
URL: http://jennyh.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0