Lördagens mat

Jag har riktig mat-torka. Känner mig helt oinspirerad till att laga mat. Jag som brukar tycka att det är så kul tycker just nu bara att det är ett tråkigt måste varje dag. Det blir så lätt samma mat från dag till dag och det känns så tråkigt. Jag har kollat i kokböcker och matbloggar men de flesta recept jag hittat som jag tycker verkar goda tar så lång tid. När man har en liten bebis vill man gärna göra mat som antingen är klar på 15 min eller som klarar sig själv i ugnen. 
Så har ni några bra förslag så hit me! Jag behöver inspiration!!
 
Idag blev det snabbmakaroner, bacon och ostsås till lunch..
Snabbt och enkelt men inte så roligt precis...
 
 
Tallriken är ju i alla fall vacken, det är alltid något^^
 
 
Till middag gjorde jag tacogratäng som vi åt med nachos, sallad, gurka och gräddfil. Sååå gott! Tacos i alla varianter går ju alltid hem.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Super mumsigt :D

2015-01-18 @ 17:00:24
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Malin

Ja det är inte lätt att variera maten när man har en liten bebis. Det blir ju inte två timmars avancerade maträtter med 20 moment precis ^^
Jag har fått acceptera att det får vara lite enformigt ett tag men lite tips är ju korv eller biff Stroganoff, lax i olika former, köttfärslimpa, kyckling i curry. Jag försöker tänka på mat som sköter sig lite självt tex pulled pork/beef, men det blir rätt mycket pasta ändå. Carbonara eller köttfärssås.

2015-01-18 @ 19:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0