Soffbordsfunderingar

Jag vill köpa ett nytt soffbord. Det vi har nu är fyrkantigt och jag vill hellre ha ett runt. Det gamla har jag tänkt ha som målarbord i Almas lekrum sen så det kommer att komma till användning ändå. 
Men då är frågan vad man ska ha för bord....
De två nedan har jag fastnat för men det finns ju för och nacktdelar med båda.
Det svarta syns damm och katthår på direkt! Det har också en glasskiva som kommer bli kladdig av små barnfingrar. Men det är riktigt snyggt!
Det vita är ju ljusare, men det har ingen ectra avlastningshylla vilket kan vara smidigt. Å andra sidan kanske man inte kan ha något liggandes där snart ändå för Alma lär väll dra ner det på golvet. 
Så ja, jag får fundera...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

De är snygga båda två. Vi har oxå djur och småbarn. Vi ville ha ett med glasskiva för att vår erfarenhet är att det blir repor och hack i ett bord. Så tråkigt, men oundvikligt med katter som jagar varandra och småbarn som leker. 😉
Vi har haft hylla under och köpte det även till det nya bordet. Vi har haft tidningarna på golvet, det har vi. Barnen har även tyckt att det varit roligt att lägga sig på den. 🙈 men det slutade de med snabbt. Man får ju lära dem vad de får och inte får 😉
Vad har ni mer för färger på övriga möbler?

Svar: Vi har en mörkgrå soffa, svart tvbänk och resterande möbler är vita.
Johanna

2015-02-07 @ 12:21:25
Postat av: Evelina

vi har en avlastnings skiva under och det ska jag göra mig av med! Hamnar bara massa saker där och en massa damm samlas! Så kör på det vita jättefint! Jysk har ett med avlastning under!

2015-02-10 @ 10:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0