Lekrumsdrömmar - Ikea

Innan året är slut så hoppas jag att vi hunnit göra klart Almas lekrum. Jag har så himla många idéer och har hittat så mycket fina saker som jag vill ha i rummet. 
Perfekta tapeter till en fondvägg där det är tänkt att det ska vara en målarhörna med bord, stolar och en griffeltavla. I ett av hörnen ska en tv stå och så ska det ligga en massa sittpuffar framför, några av dem ska jag sy själv. Sedan ska jag ge mig på att bygga en kiosk har jag tänkt. Jag har dessutom hittat en jätte fin väggdekoration i form av ett träd som jag vill ha på en av väggarna. Och så vill jag köpa färgglada porslinsknoppar till garderobsväggen som är i rummet.
Åh det kommer bli så fint när det är klart, så länge jag får inreda det så som jag vill ha det^^ hihi
Jag älskar ljusa pastellfärger och vill helst hålla mig till det. Rosa, ljusblått, mintgrönt, svart och vitt. Och så kommer ju hennes leksaker ha en massa andra färger så det kommer ju bli ett riktigt färgglatt rum på så sätt.
 
Här är några saker från Ikea som jag fastnat för. 
 
 
 
 
De här hyllorna tycker jag är så fina. Om det blir de rosa ellerljusgröna vet jag inte än, vi får se vilken av dem jag tycker är finast i verkligheten. Jag vill i alla fall ha både en stor och en liten, den saken är klar!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh det är så kul att planera barnrum! Och Ikea har mycket fint :-)

Svar: Ja visst är det!! Och jag är så glad att vi har så många rum i huset att jag får inreda både Almas sovrum och ett stort lekrum på nedervåningen :D
Johanna

2015-02-03 @ 12:20:46
URL: http://johannaarntzen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0