6 månader idag

Idag är ingen vanlig dag för idag är det Almas 6 månadersdag!!! 
Utan tvekan de bästa 6 månaderna i mitt liv.
 
Inatt vaknade Alma och var jätte ledsen. Hon grät och grät trots att jag lyfte upp henne och lade henne intill mig i sängen. Spike kom med sin Benny (en gosedjursbäver som är hans favoritleksak) och lade den intill henne, lilla plutten ville också trösta henne. Men hon lugnade sig inte förrän jag ställde mig upp med henne och vaggade fram och tillbaka i rummet. Då kom en massa luft så hon vaknade antagligen av magknip. Efter en stund kunde jag lägga henne ner intill mig och så somnade hon om så jag kunde lägga ner henne i vaggan igen. Usch och fy för fisar som hamnar på tvären! 
Efter att ha somnat om, jag vet inte riktigt när, någon gång mitt i natten i alla fall så sov jag till 20 över 7 så jag gick ut med Spike. Sen vaknade Alma strax innan kl 8. Nu har jag fått i mig frukost och Alma ska snart få gröt. Igår testade jag att ge henne mosad banan på gröten och det tyckte hon var jätte gott, så det ska hon få idag också. 
 
Vad ska vi göra idag då? 
Christer ska röja lite och åka med skräp till insamlingen. Jag ska väl göra det vanliga, laga mat och ta en promenad. Mer än så har vi inte planerat. 
Vad ska ni göra idag?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0