Födelsedagssöndag

Japp, idag är det min födelsedag. Det har faktiskt inte firats alls. Jag hade gärna velat bli lite extra bortskämd och uppassad på, men mannen jag lever med är inte den som jublar över bemärkelsedagar eller högtider så eftersom jag inte ordnat något åt mig själv (som jag gjorde förra året, då köpte jag en tårta som jag ställde i kylskåpet och sa åt honom att ge mig på sängen morgonen efter) men i år skippade jag det, jag hade en bit kvar av tårtan sen igår som jag tänkt äta, men när Christer skulle hämta den så tappade han den på golvet, så blev det helt enkelt inget firande eller extra utöver det vanliga. Tråkigt, men jag får väl lära mig att leva med det. det viktigaste är att Alma blir uppmärksammad på hennes födelsedagar och det ska jag definitivt se till att hon blir! 
Vad har vi gjort idag då?
Vi har grejat lite till i trädgården, ätit potatisgratäng och schnitzel, jag har gjort ett storkok med mat till Alma och frusit in, jag har dammsugit hela huset, tvättat, diskat och så vidare.. 
Efter middagen gick vi en sväng till affären och köpte en glass och nu ska jag ge Alma hennes kvällsvälling. Förhoppningsvis somnar hon så vi kan se en film och äta lite chips innan det är dags att lägga sig. 
det tycker jag att jag är värd på min födelsedag!
 
Hur har er söndag varit?
 
 
Alltså Almas min på bilden till höger, helt oslagbar! Typ: Sa du att jag skulle le? Eh, okej :D
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0