Almas önskelista - 1 års kalas

Jag har börjat fundera över Almas 1 årskalas som kommer äga rum i augusti. Vad jag ska baka, hur det ska dukas, dekoreras osv. Sen har jag funderat på vad vi ska köpa till henne, om vi ska köpa något mer än lektältet som vi köpt och lagt undan. Ett rosa lektält kommer hon få. Sen kom jag på att det kanske är fler som funderar på vad de ska köpa till henne så jag har slängt ihop en lista här med lite saker. Det finns ju hur mycket roligt som helst som man kan köpa till barn så listan hade kunnat bli väldigt lång. Så för er som har idé torka så kommer några förslag på saker här. Och nej, det behöver inte vara exakt det som är på bilderna, det är som sagt bara förslag. 
 
Pussel (elefanten och flodhästen vann jag i en tävling så de kommer hon få av oss)
 
 
Leksaksmat
 
 
 
Leksakskista
 
 
Födelsedagståg
 
 
Verktygslåda i trä
 
 
Gungmoped eller gungdjur
 
 
 
 
Sparkbil
 
 
 
Den här underbara sänghimlen från Kid concept
 
Dragleksaker
 
 
Den här mjuka kanindockan som heter lilla kanin som finns i flera olika färger
 
 
Lego duplo
 
 
En docksäng
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka fina saker! Nyfiken, varför rosa gunga? 😉 Ska den vara inomhus och måste matcha? 😊

Jag har beställt från aliexpress flera ggr och hittar man en bra säljare gör man kap där! Kolla på denna länken:
http://m.aliexpress.com/item/1727036670.html?spm=0.0.0.0.7Xs2ZV
Säg gärna vad du tycker ☺️

Svar: Nej den ska va utomhus, men själva gungställningen ska målas i svart och blått och då tycker jag att det är finast med rosa. Tycker inte om varken rött, gult eller grönt som vissa i släkten gör, och Alma har redan fått en del saker i just de färgerna så jag vill inte ha mer av dem :P
Johanna

2015-04-18 @ 10:25:30
Postat av: Anonym

Då förstår jag! 😊 jag tycker det är lite konstigt att man köper en färg till någon fast man vet att personen inte tycker om den. 😊 ingen skulle nånsin köpa tex orange till mina barn för de vet att jag inte tycker om den färgen. 😉

Svar: Håller helt och hållet med! Men mina föräldrar har som åsikt att jag är "knäpp" som inte tycker om de färgerna eller vill inreda med dem. De har tex köpt en matta som Alma skulle ha på sitt rum, i rött och gult (vi har inrett i mintgrönt, rosa, vitt och blått, så mattan passar inte alls in. Och jag tänker inte lägga dit den bara för att vi fått den. Så himla tråkigt när man inte frågar om sånt först tycker jag..
Johanna

2015-04-18 @ 13:42:59
Postat av: Anonym

Fy vad tråkigt! Det hade jag inte alls gillat! Gick det inte att byta? Fy vad besviken jag hade blivit!!!

Svar: Nej de har tydligen köpt den på en auktion. Fast den var inplastad och helt ny. Men gult och rött, vad tänkte de där liksom? Nu försöker de få mig att ha den på altanen men jag vill helst inte ha den alls. Den passar ju liksom inte in 😞
Johanna

2015-04-18 @ 21:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0