Almas första påskägg

Jag hade bestämt att jag inte skulle köpa något påskägg till Alma utan att jag skulle återanvända ett av mina gamla. Men när jag hittade det här fina plåtägget med körsbärsblom på netto för 15kr så kunde jag inte låta bli. Så det får bli Almas allra första påskägg. Eftersom det är i plåt kommer det förhoppningsvis att hålla för alltid också så jag har tänkt återanvända det här ägget år efter år till henne. På så sätt spar vi både på plånboken och miljön. Det rosa bandet har jag knytit dit själv och det är en bit av samma band som Alma hade i sin dopklänning. 
 
 
 
Vad får Alma i sitt allra första påskägg då? 
Hon får en rosa liten VW bubbla i plåt som man kan dra bakåt så åker den framåt sen och två Sonny angels. 
Jag är helt kär i de här små samlardockorna och hoppas att Alma ska bli det när hon blir lite större också.
 
 
 
Vad har ni gett era barn i deras påskägg? Kör ni på det traditionella godiset eller något nyttigare? 

Kommentarer
Postat av: Malin

Stora tjejen fick en liten Lego Friends byggsats och ett kinderägg. Sen fick hon godisägg av moster o mormor o morfar. Lilla tjejen fick majskrokar i sitt. Lyckan var total, haha! :-D

2015-04-04 @ 09:14:00
Postat av: Malin

Stora tjejen fick en liten Lego Friends byggsats och ett kinderägg. Sen fick hon godisägg av moster o mormor o morfar. Lilla tjejen fick majskrokar i sitt. Lyckan var total, haha! :-D

Svar: Åh lego som är så kul! Det kommer nog hamna i Almas påskägg också någon gång i framtiden
Johanna

2015-04-04 @ 09:14:44
Postat av: Johanna

Vilken fin idé att låta henne få samma påskägg år efter år, då blir ju det en tradition i sig själv. Och sonny angels är ju jättefina!

Svar: Tack! Ja jag tror att det kommer bli jätte bra. Och vill vi ge henne något som inte får plats i ägget ett år så kan man ju köpa en fin påse att lägga det i tillsammans med ägget 😄
Johanna

2015-04-04 @ 11:28:44
URL: http://johannaarntzen.se/
Postat av: JUNITJEJ

Vilket fint påskägg!

2015-04-04 @ 21:05:19
URL: http://www.junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0