12 veckors bebis

För 12 veckor sedan vid den här tiden låg jag på förlossningen med en knappt 1 timmas gammal Alma på bröstet. Och nu ligger hon på rygg i babygymmet och rullar upp på sidan för att sedan rulla ner på rygg igen o så upp på sidan en gång till. Hon blir bara starkare och starkare, men att ligga på mage i mer än några minuter ä  fortfarande inte roligt. I alla fall inte på golvet. Men om jag lägger mig i siffan och har henne liggandes på mage på min mage så lyfter hon huvudet och bålen jätte högt tempo och håller upp huvudet jätte länge. Hon blir mer och mer medveten om sakerna som hänger i babygymmet och i sin vagn också och ska gärna känna, slå, dra och smaka på dem^^ Hon gör sådana framsteg hela tiden och jag är en riktigt stolt mamma!
 
Idag har jag dessutom börjat plocka undan kläderna i storlek 56 och tagit fram de i storlek 62. 
Tigerbodyn och mjukisbyxorna hade hon på sig i ca 3 timmar innan hon lade en riktig bajsblöja som läckte upp på ryggen. Det får bli att börja använda storlek 3 på blöjorna snart också, men vi har fått några småpaket med blöjor i storlek 2 som jag gärna vill använda slut först. Men åker vi bort så sätter jag faktiskt på henne en 3:a.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Va söt hon är! :-) Det går så fort och det händer så mycket hela tiden. Bara den senaste månaden så har Astrid blivit så otroligt stark och rullar från rygg till mage som ingenting och kan gärna ligga en bra stund på mage och greja. :-) känns som om det inte dröjer länge innan hon ålar/kryper...

Svar: Tack! Ja det går så himla fort! På ett sätt längtar man efter nästa utvecklingsfas men samtidigt vill man ju att de ska vara små länge. Så det är väldigt blandade känslor tycker jag. Men å så kul det är att se henen så nöjd och glad när hon gör eller upptäcker något nytt :D
Johanna

2014-11-07 @ 15:42:59
Postat av: carina

Du växer så fort lilla goding kram

2014-11-07 @ 19:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0