Gravidvecka 28

Nu börjar det kännas att jag är gravid. Jag har haft det himla lätt hittills tycker jag men nu börjar jag förstå vad det är alla pratar om som är jobbigt^^
  • Halsbrännan på kvällarna har övergått till ordentliga sura uppstötningar, så ofräscht.
  • Revbenen har börjat ömma när jag sitter ner. Det trycker liksom uppåt och bak mot ryggen och ibland får jag svårt att andas. Bebisen börjar ta ordentligt med plats nu, det märks.
  • Jag tycker att linjen under naveln börjat synas lite lite lite. Vi får väl se om den blir mörkare.
  • Jag har blivit mer känslosam, kan börja lipa för ingenting. Men oftast kan jag hålla tillbaka tårarna trots att jag känner att de är på väg.
  • Vi har investerat i en badrumsvåg. Har dock märkt att min vikt varierar 2 kilo upp och ner beroende på om jag väger mig på morgonen eller på kvällen. På morgonen visar den 50,5kg och på kvällen 52,5kg. Men så kanske det är för alla? I vilket fall så vägde jag 47kg innan så jag har gått upp mellan 3,5-5,5kg sedan inskrivningen.
 
Ni som inte gått in på det här inlägget: http://joherman.blogg.se/2014/may/nere-pa-tvasiffrig-nedrakning.html och gissat kön, vikt, längd och födelsedatum än får jätte gärna göra det så lägger jag till er på listan. Ju fler gissningar desto roligare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0